Cruise door de Caraïben & Autorondreis door Florida

Toch nog een reisblog

4 april 2018 Ulvenhout, Nederland

Beste vrienden en reisblog-volgers,

We gaan weer op reis, na in 2015 naar USA (Camperreis van Houston naar San Francisco), in 2017 een camperreis door Canada, staat er nu weer een reis voor de boeg. We gaan een cruise maken door de Cariben en aansluitend nog een kleine rondreis door Florida.
Hallo meine Deutsche freunden,
Habe erst gedacht ich machen keine reisblog von unsere reis in die Karibik, aber unter druck von ein par freunde habe ich doch dann eine gestartet

In eerste instantie wilde we hiervan geen blog maken omdat we redelijk weinig mogelijkheden hebben om iets te plaatsen. Op de boot hebben we geen internet, maar onder druk van vele () gaan we toch een klein reisverslag maken.

dus........

Al vorig jaar hadden we het idee om weer een reisje te maken, gekeken naar vele mogelijkheden, want er staan nog vele wensen op het reislijstje. We hebben ervoor gekozen om een boottochtje te maken en daarna nog een klein rondreisje.
Letztes Jahr habe wir schon gedacht wir mussen nochmal nen schöne reise machen, wir habe uns endschieden ein in die Karibik zu machen.

Op zondag 8 april vliegen we met KLM via Atlanta naar Fort Lauderdale (Florida), daar stappen op maandag 9 april op de Serenade of the Seas, een middelgroot Cruiseschip van Royal Caribbean. Met dit schip varen we naar 5 eilanden, Antigua, St. Lucia, Barbados, Curacao en Aruba. Op 20 april komen we dan vervolgens weer aan in Fort Lauderdale.
Wir fliegen am 8.april nach Fort Lauderdale (im florida) und am 9.4 fahren wir mit dem Schiff Serenade of The Seas nach 5 Insel, Antigua, St. Lucia, Barbados, Curacao en Aruba. Am 20.4 kommen wir zuruck in Fort Lauderdale

Als op op 20 april aankomen gaan we onze huurauto ophalen en hebben we voor 2 dagen een hotel in Fort Lauderdale. 's Avonds komt Sydney vanuit New York naar Fort Lauderdale gevlogen en zal een gedeelte van de floridareis meegaan. Na Fort Lauderdale gaan we nog naar Orlando en Tampa. Op 28 april vliegen we weer naar huis om daar op zondag 29 april aan te komen.
Am 20.4 holen wir unsere mietwagen und fahren dann noch 10 Tage durch florida, wobei wir anhalten in Orlando und Tampa

Via deze reisblog willen we jullie toch een klein beetje op de hoogte houden van onze belevenissen.

Wij hebben er in ieder geval heel veel zin in en we zien jullie reacties graag verschijnen. Veel leesplezier en "See you later Alligator" ........

Dag 1 Fort Lauderdale

9 april 2018 Fort Lauderdale, Verenigde Staten

Hallo iedereen, (übersetzung Deutsch ganz unten!)

Hier dan het 1e verslag van de heenreis en Dag1. Nadat Miriam ons op Schiphol had afgezet waren we heel snel door de securitycheck en de douane. Na een hapje te hebben gegegeten en een bak koffie zijn we richting de gate gelopen. Gisteren had ik al een foutmelding gekregen bij het uitdraaien van mijn boardingpass, die van Bertie kon ik uitprinten, die van mij niet. Als melding kreeg ik te zien dat er een extra veiligheidcheck gedaan zou worden. Nu heb ik niets te verbergen, dus wat mij betreft prima. Bij de gate wordt op een gegeven moment mijn naam opgeroepen en moest ik naar de balie komen, daar werd er nog een uitgebreide check gedaan op mijn handbagage. Het voordeel is dat diegene die gecontroleerd werden ook als eerste het vliegtuig in moesten, dus hoefde wij niet in de, toch best wel lange, rij wachten. Gelukkig mocht Bertie direct met mij het vliegtuig in. Ook wel weer eens leuk om mee te maken.

Na een voortreffelijke vlucht met KLM naar Atlanta met voortreffelijke uitzichten zouden we gaan landen. Nog een paar minuten en we zouden aan de grond staan, gelukkig hadden we wind in de rug en zouden we 20 minuten eerder landen dan was gepland. Ideaal want we hebben maar een korte overstap. Toen we bijna e grond raken maakte de piloot ineens een doorstart, de preciese reden is onbekend, maar het zou te maken hebben gehad met een vliegtuig voor ons...........  Al met al koste dit ons wel weer (kostbare tijd).

Op het vliegveld was het wel weer echte amerikaanse chaos, de ene check door, de andere check in. Snel het treintje in naar de gate waarvan we zouden vertrekken. 9 minuten voordat we gingen boarden kwamen we daar aan. Gelukkig net op tijd, maar voor het gevoel ben je alleen maar aan het haasten. We hebben tenslotte vakantie.

De vlucht van Atlanta naar Fort Lauderdale ging snel. Gelukkig maar want we zijn al een paar uur onderweg en willen eigenlijk nu naar bed. Fort Lauderdale is niet zo'n heel groot vliegveld en daar zijn geen veiligheidschecks dus gelijk naar de bagageband. Tijdens het wachten op de koffers het hotel gebeld voor de luchthaventranfer en al tijdens het telefoongesprek waren onze koffers er al. De shuttlebus stond ook al buiten op ons te wachten dus we waren heel snel in ons hotel. (geland om 23.45 (local time), op 00.45 uur waren we op onze kamer!!!!.....

Douchen en naar bed.................... Na een goede, maar korte nacht, hebben we vannochtend heerlijk amerikaans ontbeten en zijn nu aan het wachten op onze shuttle naar de haven. Dit is een mooie gelegenheid om deze blog even bij te werken.

We weten niet wanneer de volgende update komt, het ligt eraan waar en wanneer we weer een internetverbindig hebben.

See you later.

@mein deutsche freunden , hatte leider nicht die zeit eine gute übersetzung zu schreiben, aber habe mit Google Translate für auch überstetzt. :

Hier dann der 1. Bericht über die Hinreise und Day1. Nachdem Miriam uns in Schiphol abgesetzt hatte, waren wir sehr schnell bei der Sicherheitskontrolle und beim Zoll. Nach einem Happen und einer Tasse Kaffee gingen wir zum Tor. Gestern hatte ich bereits eine Fehlermeldung erhalten, als ich meine Bordkarte ausgedruckt hatte, Bertie konnte sie ausdrucken, meine eigene nicht. Als Bericht habe ich erfahren, dass eine zusätzliche Sicherheitsüberprüfung durchgeführt wird. Jetzt habe ich nichts zu verbergen, also denke ich, dass es in Ordnung ist. Am Tor wird mein Name zu einem bestimmten Zeitpunkt genannt und ich musste zum Schalter gehen, dort wurde eine umfangreiche Überprüfung meines Handgepäcks durchgeführt. Der Vorteil ist, dass diejenigen, die überprüft wurden, auch zuerst ins Flugzeug mussten, so dass wir nicht in der recht langen Schlange warten mussten. Zum Glück konnte Bertie direkt mit mir ins Flugzeug gehen. Auch schön zu erleben.

Nach einem hervorragenden Flug mit KLM nach Atlanta waren wir fast im Flugzeug. Noch ein paar Minuten und wir wären auf dem Boden, zum Glück hatten wir Wind im Rücken und wir würden 20 Minuten früher als geplant landen. Ideal, weil wir nur einen kurzen Transfer haben. Als wir fast auf dem Boden aufschlugen, machte der Pilot plötzlich einen Relaunch, der genaue Grund ist unbekannt, aber es hätte mit einem Flugzeug für uns zu tun gehabt ... Insgesamt hat uns das wieder gekostet (kostbare Zeit).

Am Flughafen war es wieder richtiges amerikanisches Chaos, ein Check-in, der andere check-in. Schnell betritt der Zug das Tor, von dem wir gehen würden. Wir kamen dort 9 Minuten vor dem Einsteigen an. Glücklicherweise gerade rechtzeitig, aber für das Gefühl, dass Sie nur hetzen. Immerhin haben wir Urlaub.

Der Flug von Atlanta nach Fort Lauderdale verlief schnell. Zum Glück, weil wir ein paar Stunden unterwegs waren und jetzt eigentlich ins Bett wollen. Fort Lauderdale ist kein so großer Flughafen und es gibt keine Sicherheitschecks, die zur Gepäckausgabe passen. Während wir auf die Koffer warteten, rief das Hotel den Flughafentransfer an und während des Telefonats waren unsere Koffer schon da, der Shuttlebus wartete schon auf uns, wir waren sehr schnell in unserem Hotel. (wir landeten um 23.45 Uhr (Ortszeit), um 00.45 Uhr waren wir in unserem Zimmer !!!! .....

Duschen und ins Bett gehen .................... Nach einer guten, aber kurzen Nacht hatten wir heute Morgen ein leckeres amerikanisches Frühstück und warten nun auf unseren Shuttle zum Hafen . Dies ist eine großartige Gelegenheit, diesen Blog zu aktualisieren.

Bis nachher

Dag 2 Inscheping en vertrek.

12 april 2018

Bij het Hotel in Fort Lauderdale stond de taxibus al te wachten, de chauffeur vroeg ons meteen of we bij terugkomst in de Haven ook een shuttle nodig hadden, ideaal, want dit was nog niet geregeld. Voor $20 dollar worden we vrijdag de 20e vanuit de haven naar het vliegveld gebracht, zo ook weer gelijk geregeld. We stappen met een hoop andere mensen in de middelgrote bus, de chauffeur is een vrolijke knaap die vooral ook laat weten dat Tip een belangrijk inkomen is, hij is tenslotte aan het sparen voor een rode sportwagen!!!!!!!! Veilig en snel brengt hij ons naar het juiste schip, koffers afgeven aan de kruiers en door naar de incheckbalie van Royal Caribean. Doordat wij inmiddels gold members zijn hoeven we niet in de rij te wachten, nou ja rij, ook bij de normale incheck was het niet druk, maar ja…….. Wel nog eerst door de “veiligheid” check, niet zoals op het vliegveld hoor, maar gewoon door de scanner, ik mocht mijn flesje water gewoon meenemen.

Toen was het moment toch echt daar, we gaan de boot op. WOW ook deze boot is toch wel groot. Nadat ik in 2012 met de Navigator of the Seas ben mee geweest en in 2013 met de Independece  of the Seas, is ook de Serenade of the Seas nog een serieus bootje. De windjammer café was nog niet open, dus we konden niet gelijk aan de lunch, maar we hebben de tijd dus gaan we eerst rustig even een stukje van het schip verkennen. Zwembad(en), Fitnessruimte, Golfbaan, theater , bioscoop etc. We weten nu waar alles is……………………toch ???? , maar hoe kwam je nou weer op die verdieping waar de windjammer zit. Nou ja, over een paar dagen zullen we het wel weten. Doordat de indeling van dit schip toch wel iets afwijkt van de andere twee, ben ik ook af en toe in verwarring.

Lunch………………  eerst maar een plekje zoeken, ruimte genoeg, lekker buiten zitten met uitzicht op de haven van Fort Lauderdale. Wie doet ons wat, maar wat moeten we nou eten ? Er is zoveel keus dat alleen al een rondgang langs alle buffetten een hele opgave is, maar we hebben toch iets van onze gading gevonden.

Om 13.00 uur zouden de staterooms (kamers) klaar zijn en zouden we de kamer kunnen betrekken. Stipt op tijd gingen de deuren open en betraden we ons verblijf voor de komende 11 nachten. Bij het boeken hebben we bewust gekozen voor een balkoncabine en dan ook nog helemaal vooraan op het schip zodat je maar 1 buurman heb en je vrij zicht heb op de voorkant. Ook het balkon is een klein beetje groter, het is maar een 20 cm, maar toch je kan er net een extra stoel kwijt.

De koffers worden door de kruier naar de kamers gebracht dus daar moesten we nog even op wachten, maar ook die waren er redelijk snel. Kasten inruimen, alles krijgt zijn plekje.

15.15 uur, Noodsignaal op het schip…………………. Oef het is maar de verplichte evacuatie oefening, ruim op tijd waren wij bij A2 om ons netjes te melden. Na een kleine uitleg en een woordje van de kapitein wordt het nu toch wel weer tijd om naar onze kamer te gaan. Om 16.00 uur gaan we vertrekken en we willen dat vanaf ons balkon meemaken. Met de videocamera in de hand varen we langzaam de haven uit, nu gaat dus de vakantie echt beginnen.

Dag 3 + 4 Zeedagen

12 april 2018

Wat was dat lekker slapen, een beetje deining, het ruisen van de golven en een goede normale temperatuur, omdat de nacht(en) daarvoor toch wel wat korter waren  we zo vertrokken. We hadden geen wekker gezet, maar ik had me het doel gesteld dat ik (bijna) elke morgen wil gaan hardlopen. Prompt om 06.30 uur werd ik wakker en om 06.45 uur stond ik op de “atletiekbaan”, ben benieuwd of ik het nog kan. Ik ben maar begonnen met een 15 minuten rustig lopen en ondanks dat ik het echt al een paar jaar niet meer gedaan heb viel het mij niet tegen.

Bertie heeft ook haar therapeutische  fiets- en roei momenten gedaan. Wel makkelijk hoor zo’n fitnessstudio dichtbij. (2 trappen naar boven en we zijn er).

Voor de rest hebben we deze 2 dagen niet heel veel gedaan. Een beetje lezen op het balkon, oei de ogen worden nu wel erg zwaar, nou dan even de ogen dicht voor een gezonde powernap. Rondje gelopen over het pooldeck, bijzonder om te zien dat mensen langzaam op een kreeft beginnen te lijken, een 9-holes golfbaan verkend. Oscar sloeg op hole 8 een hole-in-one. Helaas staat er geen prijs op.

Ons diner hebben we in de grote eetzaal. We hebben een tafel voor 2, bijna in het midden van de zaal, direct naast de tafel van de kapitein. Hij is er wel niet elke avond, maar op dinsdagavond was het captains-night dus een hele hoop opgedofte mensen die het “geluk” hadden om met de Captain aan tafel te zitten. Voor ons hoeft het niet, maar het is wel leuk om te kijken hoe andere mensen zich ineens anders gaan gedragen. Opmerkelijk was dan wel dat iemand aan die tafel met alles sjiek etc., gewoon met open mond zat te eten. Tja………..

Na het diner zijn we naar het Theater gegaan, daar zou de “almost Elton John” optreden. Nou laat dat almost maar weg, als je je ogen dicht deed dan hoorde je ook Elton John, maar het was echt Craig Mayer (zou in Amerika beroemt zijn !!!!!), wij konden hem niet, maar het was een geweldige show.

Morgen varen we om 07.00 uur de haven van St. John binnen en gaan we na het ontbijt met pijlstaartroggen zwemmen. Wij zijn erg benieuwd, maar het zal een geweldige ervaring worden.

ps. deze blog is via mijn gsm geuploaded, helaas geen foto's mogelijk, die houden jullie tegoed

Dag 5 St. John Antigua

13 april 2018

Dag 5 alweer, wat gaat de tijd toch snel. Vandaag gaan we het eerste eiland bezoeken. Saint John op het eiland Antigua. Volgens de planning zouden we om 08.00 uur aan komen op land.

07.00 uur, gordijnen open, ja hoor Land in zicht. Keurig op tijd legt onze Kapitein de boot aan de steiger. We hebben alle tijd want onze excursie vertrekt pas vanaf 10.00 uur, dus eerst op ons gemak naar de ontbijtzaal.

Om 10.00 uur verzamelen we op de pier en worden we vanaf daar naar onze taxibussen gebracht. We hadden geluk en mochten voorin zitten. We moeten helemaal naar de andere kant van het eiland, maar er is genoeg te zien en de rit duurt maar kort, na een klein half uurtje rijden we het terrein op van Stingray Island. Daar worden we hartelijk begroet en krijgen een korte uitleg over wat wel kan/mag en wat je beter niet kan doen. Hou je handen bv. Niet te dicht bij de mond anders krijg je een echte Stingray-kis. Spannend!!!

Er zijn 2 boten, de Big Stingray en de Little Stingray, wij kozen voor de kleinere. Met een man of 20 gaan we op deze speedboot en varen we de oceaan op. In het midden van de baai ligt een grote zandbank, daar gaan we hopelijk de pijlstaartroggen ontmoeten als ze zin hebben om te komen. Er zijn geen netten ed.

Vanuit de boot op het zwemplateau en dan het water in, water is ook absoluut niet koud. Zodra de eerste personen in het water waren kwamen de eerste pijlstaartroggen al aangezwommen. Ze zwemmen rakelings langs je heen en af toe raken ze je ook met hun “vleugels”.

Nadat iedereen een beetje gewend is aan de dieren (en de dieren wellicht ook aan ons!) , worden we gevraagd of we een pijlstaartrog willen vasthouden. Nou dat lijkt ons wel wat. Er word kort uitgelegd hoe we ze moeten vasthouden, net onder de “vleugels”…….. De vleugels voelen heel erg zacht aan en het zijn pientere beesten.

Verderop worden ze door een medewerker gevoerd, sommige zijn erg brutaal, maar niet agressief.

We hebben ook nog een hele hoop andere kleurrijke vissen gezien, deze zie je normaal gesproken alleen maar in een tropisch zee aquarium, maar hier zwommen ze gewoon naast je. Met de onderwatercamera hebben we een hele hoop foto’s en filmpjes gemaakt en er zitten super gave foto’s bij. Het was een geweldig ervaring.

Na het snorkelen weer met de bootje naar het vast land en daar weer het taxibusje in, die ons bijna voor de boot afzet. Nog even de kleine boulevard bekeken en toen het schip op. We hadden ook langzaam honger gekregen.

Om 17.00 uur vertrekken we weer met de boot en terwijl ik dit aan het schrijven ben varen we langzaam de haven uit. Zo nu eerst even kijken………

Morgen doen we Castries aan op St. Lucia. Hier gaan we naar het sub tropisch regenwoud en een wandeling naar een gave waterval. We zijn benieuwd, jullie ook ?

Tot morgen.

Dag 6 Castries St. Lucia

14 april 2018

Vanochtend moesten we vroeg op, voor onze excursie moesten we ons al om 08.00 uur melden. Dus op tijd ontbijten, kort nog even naar de kamer om goede schoenen aan te trekken en de rugzak te pakken.

Vandaag gaan we met een 4x4 een tocht maken over het eiland met als eind bestemming een waterval in een tropisch regenwoud. Er waren 3 jeeps en wij zaten in de laatste jeep en omdat we met en klein groepje waren hadden we ruimte zat. We hadden een enthousiaste reisleider die ons een hoop informatie gaf over de omgeving en het eiland. Onze chauffeur echter hield wel van doorrijden, maar wel alles veilig.

Onderweg een aantal keren gestopt om mooie en interessante plekken, dus ook genoeg kansen om een paar mooie foto’s en filmpjes te maken. De foto’s op de reisblog moeten jullie nog even voor lief nemen, ik kan de tekst via de data van mijn telefoon versturen, maar heb niet genoeg MB in de bundel om ook de foto’s erbij te zetten. Zodra we ergens zijn waar we WIFI hebben zal ik een soort fotoverzameling maken die bij de reisblog horen.

Terug naar onze excursie, inmiddels aangekomen op de plek waar de waterval zou zijn. We werden van harte welkom geheten door de eigenaar van het stukje grond waar de waterval is. Hij is er heel lang geleden bij toeval gekomen en is er toen gaan wonen. Hij is volledig zelfvoorzienend, heeft groeten en fruit in zijn tuin, de stroom wordt opgewekt door zonne-energie en verdiend wat bij aan de toeristen die voorbij komen.

De trap naar de waterval is zelf aangelegd, maar is goed te doen. De waterval zelf is erg mooi, maar in vergelijk met canada een heel kleintje. Toch heeft dit wel weer een hele andere dimensie en is hij op zijn manier toch mooi en apart. Het deed mij denken aan de waterval in de “Bridge on the River Kwai”……….

Na een hoop foto’s te hebben gemaakt wordt het nu weer tijd om terug te gaan naar het schip. We zitten helemaal aan de andere kant van het eiland dus we doen er iets meer dan een uur over om terug te komen.

Het was ook vandaag weer een super leuke en mooie dag, met veel indrukken en ervaringen.

Terwijl ik dit zit te typen op ons balkon (Heerlijk………………….) is het bijna tijd om te vertrekken vanuit St. Lucia. Morgenvroeg komen we om 08.00 uur in Bridgetown Barbados. Ook hier hebben we een 4x4 tour met sightseeing door een tropisch regenwoud waar er ook de groene aap zou leven. Er wordt geen garantie gegeven dat we ze gaan zien, maar we hopen het natuurlijk wel.

Tot morgen.

Dag 7 Bridgetown Barbados

17 april 2018

Terwijl we gisteren vroeg op moesten omdat onze excursie vroeg zou vertrekken zouden we vandaag kunnen uitslapen. Helaas komt van uitslapen niets, zonder wekker worden we automatisch wakker tussen 06.30 en 07.00 uur. Ook geen probleem, kunnen we lekker op het balkon zien hoe we langzaam de haven van Bridgetown binnen varen.

Nadat de kapitein het schip netjes heeft aangemeerd gaan we ons toch maar omkleden en naar de ontbijtzaal. Om één of andere reden is “ons” tafeltje buiten elke keer vrij, dus wij gaan er maar weer zitten. Heerlijk om zo te ontbijten met als achtergrond de Caribische oceaan. Aan dit soort uitzichten zou ik wel kunnen wennen.

We hebben tijd genoeg, onze excursie vertrekt pas om 12.45 uur en tot die tijd doen we het rustig aan, lekker een boek lezen aan het zwembad. Om 12.00 uur nog even een kleine lunch zodat we goed gesterkt aan de excursie kunnen beginnen.

In de Terminal zijn er nog een aantal kleine winkeltjes, altijd leuk om daar even langs te lopen, we melden ons netjes op tijd bij de excursie aan, we moeten nog wel even wachten, maar ze hebben in de terminal free wifi dus even gauw de wattsapp’s , e-mails, facebook checken, ook op de reisblog wat foto’s uploaden, de snelheid van het internet vallen niet eens zo heel erg tegen.

Met een open jeep gaan we vervolgens op weg. We zitten allebei aan de buitenkant, ideaal om foto’s ed. te nemen. Onze chauffeur heeft veel te vertellen en ondanks dat ik toch redelijk Engels versta, moet ik ook af en toe passen, maar ja……gewoon je ogen openhouden en je ziet vanzelf wel wat hij bedoelt. Bridgetown heeft een aantal zeer dure hotels en huizen staan, hier straalt de rijkdom ervan af. Een originele bewoner van het eiland is erg beroemd geworden, namelijk Rianne, deze zangeres heeft haar huisje in het  binnenland verruild voor een “iets” groter huis aan de kust van Barbados, nou we zijn er langs gereden……………………….groooooooooooooot.

We verlaten langzaam de kustweg en gaan meer landinwaarts. Suikerriet is één van de exportartikelen van Barbados en ze hebben er ook genoeg staan. Overal waar je kijkt groeit suikerriet.

We stoppen bij een Farm, hier worden apen en andere dieren opgevangen. Het is niet echt een dierentuin, want ondanks dat er een klein hek omheen staan kunnen de apen gaan en staan waar ze willen. De farm heeft ook een hele hoop andere dieren, vooral schildpadden, land en waterschildpadden, grote en hele grote schildpadden, leguanen, herten, slangen en verschillende exotische vogels. De slangen en de vogels zitten wel achter glas en gaas, maar de rest loopt gewoon los rond en je moet dus uitkijken waar je gaat staan. Er is een grote voederplaats waar zojuist een grote hoop met fruit is neergegooid en van overal komen de apen, schildpadden en andere dieren aan om een hapje te eten. Wij staan er gewoon middenin en de dieren storen zich niet echt aan ons en laten zich makkelijk fotograferen.

De tour gaat weer verder, we gaan nu naar de oostkust van het eiland, deze staat bekend als erg ruig. De zee is ruw met hoge golfen, hierdoor zijn er in dit gedeelte bijna geen hotels en toerisme. Er zijn geen stranden en de zee schijnt er erg gevaarlijk te zijn. Toch wel mooi om die ruige zee te zien.

Na weer genoeg plaatjes te hebben geschoten wordt het tijd om terug te gaan naar het schip. Deze vertrekt om 17.00 uur en we moeten uiterlijk om 16.30 uur aan boord zijn, omdat we deze excursie via de maatschappij hebben geboekt, wordt deze tijd gegarandeerd en zijn we zeker op tijd terug. Klokslag 16.15 uur staan we weer in de terminal en hebben we genoeg tijd om nog naar het schip te lopen.

Om 17.00 uur heet het trossen los en varen we langzaam weer de haven uit, tot zien Barbados.

Morgen hebben we een zogenoemde zeedag, we doen dan geen Eiland aan, maar varen gewoon verder.

Dag 8 Zeedag

17 april 2018

Vandaag doen we geen eiland aan, maar blijven we varen. Dit keer proberen we dus wel uit te slapen, en jawel dat lukt ook zeker en we worden pas om 8.00 uur wakker. Langzaam maar omkleden en naar de Windjammer, dat is onze eetzaal. Omdat we nu wel wat later zijn als andere dagen is ons plekje nu (toch niet bezet), echter ligt deze precies in de zon  en aangezien die wel heel erg krachtig is besluiten we toch om in de schaduw te gaan ontbijten.

Voor de rest hebben we deze dag weinig gedaan, we hebben later die ochtend nog wat gesport in de fitnessruimte. Het was vandaag erg warm en er stond weinig wind, dus bij het zwembad zitten was niet echt een optie, maar we hebben een eigen balkon met schaduw dus dat zit eigenlijk veel lekkerder, groot voordeel is dat als je voelt dat je ogen zwaar worden je deze gewoon dicht kan doen.

Voor het eten nog even naar een Goochelaar geweest die optrad in het theater. Ook deze persoon zou in Amerika erg beroemd zijn, wij hadden nog nooit van hem gehoord, maar hij was wel erg leuk en goed. Ongelofelijk dat je wordt “bedonderd” waar je bijstaat. Voor diegene die het willen weten (en willen googlenen) hij heet Bill Cook.

Na het eten nog even een rondje gelopen over het dek om het eten te laten zakken en dan nog even de reisblog voorbereiden. Omdat we geen vaste wifi hebben typ ik dit verslag alvast uit in een tekstverwerker. Als we dan aan land liggen maak ik via mijn gsm verbinding met de reisblog en kopieer ik snel de tekst in de website en verbreek dan weer de verbinding. Mochten we de komende dagen op Curaçao of Aruba een betere Wifi verbinding hebben zal ik weer wat foto’s uploaden, tot die tijd zullen jullie het met alleen tekst moeten doen.

Vanaf hier een Aloha en tot ??????

Dag 9 Willemstad Curaçao

17 april 2018

Vanochtend vroeg om 07.00 uur zouden we al aanleggen in Willemstad Curaçao, dus de wekker op 06.30 uur zodat we vanaf het balkon kunnen kijken hoe we de haven binnenvaren.

Vandaag gaan we met dolfijnen zwemmen, maar we verzamelen eerst pas om 13.15 uur, dus we hebben de hele morgen om even het stadje in te gaan. Na het ontbijt zijn we dan ook direct aan wal gegaan en zijn we te voet richting centrum gelopen. In de terminal was er free wifi dus daar eerst even stoppen om wat berichten op te halen, facebook bij te werken etc.

Toen we klaar waren met al onze internet activiteiten zijn we verder gelopen naar de wel bekende en beroemde bootjes brug. Uiteraard ook eroverheen gelopen en de winkelstraat achter de brug ook direct maar mee genomen. Nu zijn wij beide niet echt shoppers, dus we waren gauw uitgekeken op de winkeltjes en zijn dus weer teruggelopen naar de brug en daarna weer terug naar de boot om ons om te kleden en te lunchen.

Om 13.15 uur gaat onze taxi naar het zee aquarium, na een korte veiligheid briefing werden we verdeeld in groepjes van 6 personen en kregen we een trainer toegewezen, onze trainer was Brain en deze zou ons begeleiden. Omdat curaçao een stukje Nederland is wordt er ook gewoon Nederlands gesproken.  Helaas mochten we in het water geen camera’s meenemen dus ik heb wat gefilmd toen een andere groep voor ons aan de beurt was.

Toen was de beurt aan onze groep, je gaat met maximaal 6 personen en de trainer het water in. De trainer verteld heel veel over de dolfijn. Onze dolfijn heet Matchoe en is een mannetje die geboren is in het aquarium.

Matchoe vond het heerlijk om met ons zo bezig te zijn en je merkte ook echt dat hij er plezier in had. Uiteraard kreeg hij ook de nodige vis, maar ook aandacht en applaus is voor de dolfijn een aanmoediging. Het is hoofzakelijk educatief wat er verteld word over de dolfijn, hoe maakt hij zijn geluidjes, hoe communiceren ze, waaruit bestaat hun gebit en hun vinnen etc. Dit alles met het levende exemplaar voor je neus die je kon aanraken, aaien etc. Uiteraard werden er ook wel wat kunstjes gedaan, tenslotte vind Matchoe dat ook erg leuk om te doen.

Iedereen ging ook op de foto met Matchoe en deze foto’s kon je later dan weer kopen aan de balie. Dat is eigenlijk weer big business, ik moet zeggen dat ze niet echt goedkoop waren, maar de geruchten die je vooraf op internet las zijn dus niet waar. Je krijgt zeker wel waar voor je geld, zowel voor het zwemmen als ook de foto’s.  In principe staat er een half uur voor, maar wij hebben zeker meer dan 45 minuten in het water gestaan en Brain kreeg er maar niet genoeg van om ons iets te vertellen over de dolfijn. Ook Matchoe vond het erg leuk en bleef ook de hele tijd rondom ons heen zwemmen. Brain vertelde nog dat als hij geen zin heeft dat hij dan gewoon weg zou gaan, maar hij wilde erbij blijven………..stel je voor dat hij iets zou moeten missen (een haring  wellicht!!!!)

Nadat we ons hadden omgekleed was er nog een kleine show, niet zo één die je in het dolfinarium ziet, maar ook weer over hoe de dolfijnen worden getraind. Erg interessant en uiteraard ook leuk.

Helaas zit onze tijd in het aquarium erop en moeten we terug naar de boot, ik had er zeker nog een paar uur kunnen rondhangen, maar ja, lopen is ook best wel een eindje.
We worden weer netjes door de taxi bij de boot afgezet en aangezien we pas s’avonds om 22.00 uur vertrekken hebben we dus nog genoeg tijd om weer even het stadje in te gaan en nog wat foto’s te maken met een ondergaande zon.

Morgen gaan we naar Aruba en tevens ons laatste eiland voordat we weer terugvaren naar Fort Lauderale.

Tot dan………

Dag 10 Oranjestad Aruba

20 april 2018

De dagen vliegen voorbij, inmiddels is het alweer dag 10 van onze heerlijk en mooie vakantie. Nu Bertie ook het cruisen ontdekt heeft zal het waarschijnlijk niet de laatste cruise zijn.

Vanochtend vroeg zijn we gestaag Oranjestad Aruba binnengevaren, behendig legt nu ook onze Kapitein de boot aan de kade. Tot nu toe zijn we elke keer bewust opgestaan om te zien hoe we elke haven binnen varen. Blijft toch elke keer weer leuk en ook wel spannend welke kant we aanmeren. Hebben we vanaf ons balkon een mooi uitzicht of juist niet. Tot nu toe hebben we elke keer wel een mooi uitzicht gehad, dus we mogen niet klagen.

Onze excursie vertrek vandaag ook vroeg, al om 8.30 uur moeten we verzamelen, dus direct na het aanleggen maar ontbeten en daarna gelijk door naar de terminal waar onze ontmoetingsplek is.

Vandaag hebben we gekozen voor Aruba’s Natural Wonders, een rit over het eiland naar een paar bijzondere plekken, oa. De Natural Bridge, afgesloten word deze toer met een bezoek aan een vlinderfarm.

Het is toch wel best een groep geworden, 36 personen, maar we hebben een grote bus met airco, is ook wel lekker want het is vanochtend best wel wat benauwd en drukkend. De zon zal later op de dag doorbreken dan zal de temperatuur ineens veel aangenamer worden.

Via een paar ontzettend grote rotsblokken met Indianen tekeningen rijden we dwars door Aruba, Aruba heeft een woestijnklimaat en dat is te zien ook, er staan waarschijnlijk net zo veel cactussen als in Arizona. De Naturale Bridge is een brug die ontstaan is door watererosie, helaas is deze brug in 2015 ingestort. Inmiddels is er wel alweer een andere brug ontstaan, maar deze is veel kleiner als de originele. Desalniettemin is het wel een mooie en bijzondere plek waar de zee ruw is en grote golfen over de stenen gooit.

Als laatste etappe rijden we via een aantal luxe hotels en resorts naar de vlinderfarm, echt bijzonder wat ze daar hebben en ook een hele hoop vlinders, maar liefst 84 soorten. We krijgen een uitleg over de levenscyclus van de vlinder. Op diverse plekken zie je ook de cocons en vlinders ontpoppen. Er vliegen ook een paar hele mooie exemplaren rond.

Na de vlindertuin rijden we via het beroemdste strand van Aruba , Egale Beach, het valt mij op dat het strand niet overvol zit en iedereen hutje-mutje ligt, maar er ruimte zat.

Terug op de boot nog even een kleine lunch en daarna de reisblog bij werken. Aruba was ons laatste eiland en we hebben nu nog 2 zeedagen voordat we aankomen in fort Lauderdale. De cruise zit er dan op, maar we hebben dan nog 9 dagen florida. Vrijdagavond komt Sydney vanuit New York naar Fort Lauderdale gevlogen en zal een paar dagen met ons mee reizen. We kijken daar ook al erg naar uit.

See you later.

Dag 13 Fort Lauderdale

21 april 2018 Fort Lauderdale, Verenigde Staten

Goedemorgen Nederland,

Hoe de kapitein het elke keer doet weten we niet, maar hij krijgt het elke keer voor elkaar om op tijd een haven binnen te lopen. Ook vanochtend heeft hij het  weer voor elkaar gekregen. Klokslag 07.00 uur liggen we aan de kade in Fort Lauderdale, nadat we weer 2 zeedagen hadden gehad.

Onze erbarkingstijd was 08.25 uur, dus eerst nog even ontbijten, de laatste keer in de Windjammer, net als de rest van de week hebben we nu ook voor de laatste keer buiten gegeten, nu met uitzicht op de haven.

Het uitchecken ging heel voorspoedig, evenals het wachten op onze shuttle naar de luchthaven. Om 10.00 uur zaten we al in onze eigen huurauto, onderweg naar ons hotel, ondanks dat we eigenlijk veel te vroeg waren konden we toch al inchecken, heerlijk. De spullen op de kamer, nog even de emails en wattsapp bijwerken.

We zijn eerst even naar een supermarkt gereden om wat water ed. te kopen, daarna zijn we naar het strand en de boulevard gereden, hebben wat rondgekeken, gegeten en een ijsje gegeten.

De tijd vliegt en langzaam moeten we richting de luchthaven, om 18.35 uur (local time), land Sydney vanuit New York en ja hoor daar staat hij dan ineens........

Na een hartelijke begroeting zijn we naar Carrabas gereden, dit restaurantketen staat bekend om het goede eten. Daar ik een paar jaar geleden ook al een paar keer hier heb gegeten kan ik dat alleen maar beamen. Inderdaad ook dit keer was het weer genieten.

Dag 14 Fort Lauderdale

22 april 2018 Fort Lauderdale, Verenigde Staten

Goedemorgen iedereen,

Het is toch even wennen om zonder open balkondeur te slapen en niet het ruisen van de golven te horen, maar de kamers van het hotel zijn verder prima, dus we hebben een goede nachtrust gehad. Daar we vandaag een vol "programma" hebben zijn we toch op tijd opgestaan en zaten we om 08.00 uur uur aan het ontbijt.  Na het ontbijt zijn we met de auto's naar de Everglades gereden, dat ligt maar liefst 15 minuten rijden vanaf het hotel..pffffffff wat een rit !!

We willen een tour boeken bij het park van de GatorBoys, welbekend van AnimalPlanet en Discovery, zij hebben een opvang voor gators aan de rand van de Everglades. (https://www.evergladesholidaypark.com).

We waren lekker vroeg dus we zaten gelijk in de 1e boot met maar een paar personen, dus ruimte zat.

Onze gids wist ons veel te vertellen en zat vol passie en energie. We hebben op de ruim 1 uur durende toer 4 alligators gezien, een schildpad, aasgieren, vogels en vissen.

Na de boottocht werden we nog uitgenodigd om naar de show te gaan van Paul  Bedard, één van de Gator Boys. Paul en zijn bedrijf redden reptielen die gevonden worden in woongebieden of bij mensen thuis. De show is een mix uit humor, Entertainment, maar hoofdzakelijk educatief over de alligator en zijn leefomgeving. Na de show hadden we nog de mogelijkheid om op de foto te gaan met een babyalligator van 2 jaar oud. Het mooie aan dit park was dat je éénmalig een fee betaalde voor de Boottrip, de show en de 2 foto's, dus geen extra's.

Na de everglades zijn we teruggereden naar Fort Lauderdale en zijn we nog even naar Dania Beach gegaan en hebben daar even in zee gezwommen en op het strand gelegen.

's avonds te voet naar een restaurantje dat bijna om de hoek lag, zegt Sydney ineens, "kijk daar ligt een slang in het gras" en jawel daar ligt een serieuse slang heerlijk in de avondzonnetje "bij te bruinen". We zijn er toch met een iets grotere boog omheen gelopen. We hebben heerlijk gegeten bij Flanigan's Seafood Bar and Grill. Echt een aanrader.

Nu de reisblog bijwerken en morgen op tijd opstaan, we gaan dan naar Orlando. Tevens is het de verjaardag van Bertie dus gaan we iets extra's doen. Wat weten we nog niet, maar dat zien we morgen wel weer.

Bye Bye

Dag 15 Orlando Kennedy Space Center

23 april 2018 Orlando, Verenigde Staten

Goedemorgen iedereen,

Inmiddels dag 15, we zijn dus al 2 weken onderweg, het gaat wel erg snel allemaal. Vanochtend vroeg ontbeten, want we wilde op tijd in de auto. Vandaag willen we naar Orlando waar we de komende 4 dagen verblijven........MAAR :

Lang zal ze leven, Lang zal ze leven in de gloria, ja Bertie is vandaag jarig en dat hebben we vanochtend gevierd met een kleine muffin met een digitale kaarsje erop.
Na het ontbijt de auto in, het is vandaag redelijk bewolkt en er valt zelfs een spatje regen uit de hemel, maar het is wel gewoon 27 graden.

Na een voorspoedige rit van iets meer als 3 uur komen we aan op Kennedy Space Center. Het is er niet erg druk en we kunnen zo doorlopen nadat we ons kaartje hadden gekocht. Het weer is inmiddels opgeklaard en het is droog, wel nog bewolkt, maar ook af en toe een zonnetje.

Naast de entree van het park zit er ook een rondrit bij over het NASA lanceerterrein. We rijden met een grote bus langs een heleboel beroemde plekken waar echte geschiedenis is geschreven, oa. de lanceerplekken van de Apollo. Iedereen weet uiteraard dat de Apollo 11 met Armstrong, Collins en Aldrin aan boord op  16 juli 1969 op de maan landen en daarmee wereldgeschiedenis schreef...........

Tijdens de tour reden we langs verschillende lanceerplekken, ook diegene die worden gebruikt om bijv. rakketten naar ons ISS ruimtestation te sturen met voedsel en materiaal.

Bij terugkomst op het hoofdcomplex hebben we ook nog het hele Space Shuttle project bekeken, erg mooi en super gaaf uitgelegd. De shuttle Atlantis die de laatste shuttle vluchten voor NASA heeft gemaakt, staat/hangt nu in deze hal. Hij is echt groooooooot.

Na een geweldige middag in het Kennedy Space Center zijn we om 18.00 uur verder gereden naar ons Hotel. Dit vrij nieuwe hotel ligt net naast het Disney World Complex dus morgen hebben we een korte route naar Disney. In het hotel kon je alvast de kaartjes kopen, zodat we morgen direct naar binnen kunnen.

Het Hotel heeft een eigen restaurant met een kleine, maar goede kaart, dus hebben we gemoedelijk buiten op het terras met uitzicht op he zwembad gegeten.

Inmiddels zijn we ook de dieren gaan tellen die we tegenkomen op onze reis, hieronder een opsomming. (ps. alleen dieren in het wild tellen we mee)

* 11 aligators
* 1 reuzeschildpad
* 1 rode wolf (zeer zeldzaam)
* 1 slang (adder)
* 1 grote duizendpoot
* verschillende arenden, waaronder ook weer de American Eagle
* diverse kleine schildpadjes
* 2 grote leguanen
* diverse tropische vissen
* heel veel pijlstaartroggen
etc. etc. etc.

Morgen gaan we dus naar Disney Magic Kingdom, we hebben er allemaal heel veel zin in. Dus tot morgen............

Dag 16 Orlando Disney Magic Kingdom

24 april 2018 Orlando, Verenigde Staten

TJa, waar zal ik nou mee beginnen. Dit is zo moeilijk. Eigenlijk volstaat : WOW

Maar omdat jullie graag meer details willen hebben zal ik toch maar iets uitgebreider schrijven. Ondanks dat het hier zojuist 12 nachts is en morgen om 06.00 uur de wekker gaat omdat we Sydney naar het vliegveld moeten brengen, schrijf ik toch nog even dit verslagje.
Vandaag staat een dagje Disney op het programma, een lange dag wel te verstaan. Na het ontbijt zijn we de auto ingestapt en om 08.30 uur stonden we op parkeerterrein Simba en konden we met de roadtrain naar het monorailstation, vanuit daar de monorail naar de ingang van het park.
Het weer is vanochtend wel wat somber, af en toe komt de zon erdoor, maar het is niet geheel blauw. Later op de dag heeft het even heel hard en goed geregend, maar wij zaten toen net in "it's a small world" dus hadden we er geen last van. Daarna trok het gelijk goed open en was de benauwdheid ook direct weg. Heerlijk.

We hebben veel attracties gedaan, mede dankzij de live app. met reeële wachttijden en onze (In de prijs inbegrepen) fastpass, hoefde we nergens heel lang in de rij te staan.

Ook de parade's zijn echt Disney's, groot, mooi en goed geregeld. De electric parade was er dit jaar niet, jammer maar we hebben genoeg andere gezien en gehoord.

De vuurwerk, laser en lichtshow was helemaal tegek. We hebben echt met zijn alle een geweldige, maar lange dag gehad. Om 08.45 uur in het park, om 23.00 uur weer het park uit. Nu kapot en gauw nog even een douche en dan direct in bed. We hebben nog een aantal hele gave en mooie video's en foto's, dus wil je ze een keer zien dan kom een bakkie in Ulvenhout doen.

Morgen gaat Sydney ons helaas weer verlaten en vliegt hij terug naar New York. Het waren een paar geweldige dagen met z'n drieën en we hebben erg genoten, gelachen en plezier gehad. Syd, bedankt

tot morgen

Dag 17 Orlando Seaworld

25 april 2018  Orlando, Verenigde Staten

Goedemorgen,

We zijn nog steeds in Orlando, na een zeer lange dag gisteren ging vanochtend toch de wekker weer vroeg, Sydney moest (helaas) weer terug naar New York en vloog vanaf Orlando Int. terug naar New York. Na het ontbijt zijn we direct in de auto gestapt en naar het vliegveld gereden. De verwachte drukte hebben we niet gezien, dus Sydney was ruim op tijd op de luchthaven. We hebben echt een paar super gave dagen gehad met z'n drieën.

Na Sydney te hebben afgezet zijn wij door gereden naar Seaworld. We waren iets wat te vroeg en konden zo het parkeerterrein oprijden en stonden dus op hele korte loopafstand van de ingang. Bij opening van het park direct naar binnen gegaan, maar wel eerst even een goede bak koffie (van Starbucks) gehaald.

We hebben alle shows gehad en het was een geweldige dag. Het weer is ook weer helemaal top, daar waar het gisteren nog een beetje bewolkt was tussendoor, hadden we vandaag de hele dag zon en een blauwe lucht.

Seaworld is vooral een "kijk"pretpark, vele dieren en shows, maar er zijn ook een paar attracties. Één daarvan is de Mako (61m hoog en topsnelheid van 120km/u). Het was een hele gave ride.

De dolfijnen in het park hebben echt alle ruimte. Er zijn zoveel basins waar ze in zwemmen. Ook de Nusery is altijd leuk om te kijken en te ervaren hoe de "jonkies" hun vaardigheden krijgen bijgebracht.

Al met al weer een geweldige dag, nu met de beentjes omhoog en nog even relaxen. Morgen gaan we op ons gemak door naar onze laatse stop van deze geweldige en indrukwekkende vakantie, Tampa. We gaan sowieso naar BuschGarden, maar wat we de rest van de dagen gaan doen hebben we nog niet besloten. We kijken wel........

Greatings from Orlando, Florida.....

Dag 18 Tampa

26 april 2018 Tampa, Verenigde Staten

Hoi iedereen,

Vandaag wordt het een kort verslag, waarom............ we hebben gewoon niet veel gedaan.

Vanochtend eerst wat langer geslapen en op ons gemak ontbeten. Na het ontbijt in de auto gestapt richting Tampa. Onderweg nog een kort bezoekje aan een groot outlet centrum, waar we ook een heerlijke Starbucks koffie hebben gedronken.

De komende 3 nachten verblijven we in het Hampton Inn by Hilton, een vrij nieuw hotel direct tegenover Busch Gardens. Als we uit ons raam kijken zien we de achtbanen.

Vanmiddag was het best warm, een kleine 30 graden met een strak blauwe lucht. Even aan het zwembad gezeten en afgekoeld. Dat was best aangenaam en was de "hitte" goed uit te houden.

Zometeen nog even naar een restaurantje om wat te eten en morgen gaan we Busch Gardens verkennen. We kunnen er lopend naar toe, dus lekker makkelijk.

Heb verder niets te vertellen dus ik ga ermee stoppen. Morgen zal er wel een uitgebreider verslag met foto's komen, dus tot morgen weer.

Doeiiiiiiiiiiii

Dag 19 Tampa Busch Garden

27 april 2018  Tampa, Verenigde Staten

Hallo iedereen,

Vandaag stond er weer een "pretpark" op ons schema. Nou ja Pretpark, het is eigenlijk een grote dierentuin, waar ook nog een paar (nou ja paar) Achtbanen en attracties staan. Het park is heel mooi aangelegd en heeft verschillende thema's. De thema's zijn gerelateerd aan verschillende continenten en/of landen.
Zo loop je vanuit Egypte direct door naar Congo etc. De dierenverblijven zijn heel erg groot en aangelegd met veel detail en flair. Op verschillende tijden wordt er door de verzorgers een praatje gehouden en kan je ook vragen stellen. Ze nemen alle tijd daarvoor en hebben echt passie voor hun vak.

Als je de trein neemt dan rijd deze dwars door de savanne, een beetje beekse bergen, alleen hier zijn sommige dieren wel heel dichtbij. Zo liep er een neushoorn direct naast het spoor en kon je hem bijna aanraken. Gelukkig raakte hij ons niet aan, want ik weet niet wie er dan gewonnen had, de trein of de neushoorn.

Naast deze geweldige dieren staan er ook wel wat attracties en omdat het niet druk was (max. wachtrijen van 10 min) , ook een achtbaantje meegepakt.

Ons hotel zit letterlijk om de hoek, dus vanochtend zijn we op ons gemak heen gelopen en waren we net na 10.00 uur in het park. Om 18.00 uur sluit het park weer en waren we om 18.15 uur in het hotel.

Nu even douchen en straks nog een hapje eten.

Morgen nog een relaxdag met wat sightseeing , strand aan de golfcoast bezoeken etc. Het word weer een heerlijk dag met zon en een klein briesje en een graad of 29/30 celcius.

Voor iedereen in nederland een leuke en goeie koningsdag en tot morgen.

Bye Bye

Dag 20 Tampa en omgeving

28 april 2018 Tampa, Verenigde Staten

Goedemorgen Nederland, maar ook New York USA , Sydney Australie en Cochem Duitsland.(ben dat de afgelopen weken helemaal vergeten te vermelden). Onze lezers zitten al over the World.

Wij hopen dat diegene in Nederland een goede Koningsdag hebben gehad. Hier in Tampa hebben we er in ieder geval niets van meegekregen.

Vanochtend na het ontbijt zijn we downtown Tampa gegaan en hebben een rondje gelopen op de Riverwalk. Een hele leuke wandeling langs de rivier. 's avonds zou deze ook nog mooi verlicht zijn, wij hebben hem lekker in het zonnetje gedaan.

Na downtown Tampa zijn we naar St. Petersburg gereden, nee niet in Rusland, maar ook aan de Golf van Mexico ligt het leuke plaatsje St. Petersburg. Het zou één van de mooiste stranden hebben aan de golfcoast en dat hebben we dus even gecontroleerd..................... Nou het klopt, het is er inderdaad erg mooi. Dus nadat we in de Caribische zee, De Atlantische oceaan hebben gezwommen, kunnen we dus nu ook de Golf van Mexico afkruisen.

Nadat we even op het strand hebben gelopen hebben we ook nog een heerlijk milkshake genomen op een terras op het strand, er was zelfs live muziek. De auto stond naast het strand op de parkeerplaats, welgeteld was het $1.00 per uur wat je moest betalen, O ja een dagkaart was $6. Dat gaan we in nederland niet redden.....

Nadat we, voor ons gevoel, genoeg zon hadden gehad zijn we weer richting Tampa gereden. Daar zou vlakbij het hotel een groot park zijn met leuke wandelroutes. Het park heet Lettuce Lake Park, wat staat voor  "sla meer park". De naam is ontstaan omdat er heel veel planten groeien die een beetje op een blad sla lijken.

Ook hier moesten we betalen voor het parkeren en toegang tot het park. Maar liefst $2 dollar per auto. Er werd ons wel gezegd dat we moesten oppassen voor de wilde beesten die in het park aanwezig waren en dat ze niet gevoerd mochten worden.

Welke beesten zijn we tegengekomen :

3 alligators
1 wasbeer
1 havik of valk op een tak, 4 grotere roofvogels in de lucht
een paar zoetwater otters

Uiteraard ook een heleboel eekhoorns en vogels. Het was een boardwalk door het bos gelegd, zodat je heerlijk kon rondlopen.

volgens de beschrijvingen zouden er ook slangen moeten zijn, maar wij zijn ze niet tegengekomen.

Al met al een hele leuke dag weer, die ook weer heel snel voorbij ging. Vanavond nog een hapje eten en daarna de koffers voor de terugreis inpakken. Morgen vertrekken we na het ontbijt naar Fort Lauderdale. Daar moeten we om 15.00 uur de auto inleveren en om 18.23 uur (local time), vliegen we terug, via een overstap in Detroit, naar Amsterdam.

Wanneer het volgende (en wellicht laatste) verslag komt weet ik nog niet, dus hou je email of de blog in de gaten.

Doei vanuit Tampa Florida

Dag 21 de terugreis

28 april 2018 Fort Lauderdale, Verenigde Staten

Goedenavond of goedemorgen Nederland,

Terwijl we wachten op onze vlucht naar Detroit stuur ik jullie hierbij onze (voorlopig) laatste Reisblog.

We hebben een geweldige vakantie gehad, eerst een cruise door de caribean, daarna nog een kleine rondreis door het mooie en altijd (nou ja, bijna altijd) zonnige Florida.

Als extraatje is Sydney vanuit New York komen vliegen en is een paar dagen met ons op stap geweest. Heel erg leuk allemaal.

Vandaag zijn we na het ontbijt in de auto gestapt en zijn we via de westkust (golf van mexico) , richting fort lauderdale gereden. Onderweg nog even een korte stop op Venice Beach, ook nu weer een parkeerplaats naast het strand en dit keer zelfs geen parkeerautomaat. Even nog met de voetjes door het water.

Helaas moeten we wel weer verder. Bij Napels rijden we alligator Vally op, deze snelweg rijd dwars door de everglades. Goed opletten, wellicht spotten we een alligator. Bij één van de weinige parkeerplaatsen op deze weg toch even gestopt en ja hoor, daar zwemmen er gewoon een paar. Hups, snel op de foto dan maar.

We kunnen ook hier niet al te lang blijven , we moeten de auto voor 15.00 uur inleveren en we moeten ook nog even tanken. Nadat we een halve tank hebben gevuld moest ik maar liefst $22 afrekenen, dat zou ik in Nederland ook wel willen!!!!!!!

Wij bedanken iedereen voor de reacties, het lezen en het “meebeleven” van onze reis.

Er worden stiekem al plannen gemaakt voor 2019. Waarheen en wanneer weten we (nog) niet, dus wellicht komt er volgend jaar gewoon weer een reisverslag uit ?????????

We gaan bijna boarden dus ga ik het verslag langzaam afsluiten. Thuis wordt het straks nog een hele klus om van al die foto’s en video’s een mooi boek en film dvd te maken. Ben je in de buurt kom dan gerust even een bakkie doen en wellicht ons fotoboek en/of dvd bekijken