Recent Nieuws

Vandaag een echte back-in-time. De SchelHees-clan is al jaren verliefd op Zwitserland en hebben ook al verschillende vakanties hier verbracht. Als we in de buurt van Montreux/meer van Geneve waren dan werd heel vaak ook een heel bijzonder amusementpark bezocht. Namelijk het Swiss Vapeur Parc in Le Bouveret. Dit is een modeltreinspoorbaan maar dan u...

WOW, wat een dag. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Oké........ we beginnen zoals iedere morgen bij het ontbijt. Vandaag hebben we wel een wekker moeten zetten, omdat we al vroeg de trein naar Grindelwald wilden hebben. Een echt plan hebben we nog niet, wel dat we naar Grindelwald gaan, daar een bakkie koffie drinken en spontaan bedenken wat...

Geen plannen gemaakt dus vanochtend eerst maar eens op ons gemak ontbijten. Met een goede oven (met stoomfunctie) krijg je de afbakbroodjes alsof je ze vers uit de bakkerij krijgt. Het miezer een beetje, maar de vooruitzichten zien er goed uit, dus we maken de wildste plannen voor de middag. Uiteindelijk zijn er 4 met de bus naar Interlaken gegaan,...

Tja, en dan zit het weer toch een beetje tegen. De voorspelling is regen, regen en nog meer regen. Dus wat ga je dan doen. Je zoekt een stad op. Hmmmm, lastig. We hebben al zoveel stadjes gezien, maar Luzern is wel een leuk stadje en heeft ook nog een paar mooie herinneringen aan de toenmalige treinreis van Bertie en Rien in 2007.We gaan met de tre...

Het dal van de 72 watervallen, ja jullie lezen het goed 72 watervallen. De Staubbachwaterval, de op drie na hoogste waterval van Zwitserland het water valt van 297 meter naar beneden.......  Watervallen zijn en blijven altijd facinerend, dus we gaan even een dagje de tourist uithangen. Vervoer is waarschijnlijk onze grootste uitdagin...

Bertie, Miriam, Yess en Oscar met de auto en 2 fietsen vanuit Cochem, Kevin met de trein uit het zwarte Woud, Wouter, Mies en Sterre met de trein uit Nederland en later in de week komt dan Sydney nog en die komt ook met de trein uit Nederland. De SchelHees-clan is compleet. Kevin en de auto kwamen bijna gelijktijdig aan bij...

Waarom heet deze blogpost "Sweet memories Zwitserland".............. In de zomer van 2009 zijn wij, Schelhees, met z'n allen op vakantie geweest in Veysonnaz Zwitserland. Dit was toen ook de laatste keer dat Rien in Zwitserland was. Om dit te herdenken en weer nieuwe herinneringen op te doen gaan we op herhaling. Op de verjaardag van Bertie in 2009...

Van zondag 5 mei t/m zondag 12 mei 2024.Lees hier verder........

Zoals beloofd hierbij de aftermovie van ons avontuur in Zuid - Amerika en Antarctica. Doordat wij heel wat zeedagen hadden heb ik al op de boot heel veel van deze film kunnen monteren en was het alleen nog maar wat afwerken. Het is een korte, knakkige impressie geworden van onze reis. Dus pak je popcorn er maar bij en geniet bij het kijken.

Hoi iedereen, Hier dan nog het beloofde (voorlopige) laatste blogpost van deze fantastische reis. Op zondagmorgen zijn we aangekomen in Valparaíso, dit havenstadje is ons eindpunt en we gaan het schip De Oosterdam verlaten. Onze koffers zijn afgelopen nacht al door het personeel van boord gebracht en staan dadelijk netjes op ons te wachten in de Te...

Goedemorgen of wellicht nog goede Avond omdat ik deze blog al heel vroeg plaats. Dit wordt waarschijnlijk de saaiste blog van deze reis, want eigenlijk valt er heel weinig te vertellen of jullie vinden het interessant hoe je een koffer inpakt. En dat inpakken valt niet altijd mee. Elke keer verbaast je er weer over dat je gewoon teveel heb meegenom...

Goedemorgen, ook vandaag weer vroeg op, want vandaag vertrekt onze excursie al om 08.00 uur. We zijn in Puerto Montt en is onze voorlaatste haven voordat we zondag van boord gaan en zit de vakantie er weer op, maar eerst nog deze laatste excursie. Vandaag staan watervallen, meren en een Vulkaan op het programma. We gaan al op tijd richting theater ...