Dag 36 Radium Hot Spring II

Goedemorgen, Het was vannacht een stuk minder koud dan de afgelopen dagen toch moesten we vanochtend noch even de kachel aanzetten. We hebben nu ook geen wekker gezet en we zij wakker geworden van……. Uhhhhh………… niets. Het is zo stil op de camping, je hoort geen verkeer, geen trein, geen buren. Heerlijk rustig dus.

We nemen een warm croissantje als ontbijt. Deze camper heeft ook een gasoven dus heerlijk om even iets warm te maken. We willen vandaag te voet naar de Hot Springs gaan. Dit natuurzwembad krijgt zijn water uit een bron en koelt het af tot een graad of 39. Er zitten genoeg mineralen ed. in de water dus er wordt beweerd dat het ook een bepaalde geneeskrachtig werking zou hebben.

Er loopt een trail (sorry een voetpad) vanuit de camping naar het zwembad. De hike (wandeltocht) zal een kleine 2.3 km moeten zijn en er zitten wat stijgingen en dalingen in, maar zou over het algemeen goed te doen moeten zijn. Dus de wandelschoenen aan, de rugzak op en we gaan ervoor. Het is inderdaad goedte lopen en na 45 minuten komen we aan bij het zwembad. We kopen een kaartje en kleden ons om en ohhhh wat is dat water warm (en lekker). Aan de rand in het zwembad hebben ze een soort van banken gemaakt zodat je gewoon lekker kan zitten in het water. Buiten is het nog wel fris, want je ziet de damp boven het water hangen, dus zorgen dat je gewoon onder water blijft.

Inmiddels is ook de zon volop aan het schijnen en dan wordt het toch wel warm, dus we gaan uit het water en lopen in het zon (en soms in de schaduw van de bomen) terug naar de camping. Toch weer 2,3 km.....up & down en de knieen van moeders doen het goed. Zou dan toch het warme water zijn krachten hebben ;-)
We zijn geen beren tegengekomen, terwijl die er wel zouden moeten zitten, wel hebben we een specht en wat andere gevleugelde gezien. Op de camping kwamen we nog 2 reeën tegen.

Morgen willen we naar Revelstoke, daar zou een KOA camping zijn met hopelijk WiFi dus met een beetje geluk komt morgen de inhaalslag met de foto's.

Nu gaat de BBQ aan en de spareribs op de plaat. Tot morgen.

Dag 37 Revelstoke
Dag 35 Radium Hot Springs