Dag 15 Orlando Kennedy Space Center

Goedemorgen iedereen,

Inmiddels dag 15, we zijn dus al 2 weken onderweg, het gaat wel erg snel allemaal. Vanochtend vroeg ontbeten, want we wilde op tijd in de auto. Vandaag willen we naar Orlando waar we de komende 4 dagen verblijven........MAAR :.

Lang zal ze leven, Lang zal ze leven in de gloria, ja Bertie is vandaag jarig en dat hebben we vanochtend gevierd met een kleine muffin met een digitale kaarsje erop.

Na het ontbijt de auto in, het is vandaag redelijk bewolkt en er valt zelfs een spatje regen uit de hemel, maar het is wel gewoon 27 graden.

Na een voorspoedige rit van iets meer als 3 uur komen we aan op Kennedy Space Center. Het is er niet erg druk en we kunnen zo doorlopen nadat we ons kaartje hadden gekocht. Het weer is inmiddels opgeklaard en het is droog, wel nog bewolkt, maar ook af en toe een zonnetje.

Naast de entree van het park zit er ook een rondrit bij over het NASA lanceerterrein. We rijden met een grote bus langs een heleboel beroemde plekken waar echte geschiedenis is geschreven, oa. de lanceerplekken van de Apollo. Iedereen weet uiteraard dat de Apollo 11 met Armstrong, Collins en Aldrin aan boord op 16 juli 1969 op de maan landen en daarmee wereldgeschiedenis schreef...........

Tijdens de tour reden we langs verschillende lanceerplekken, ook diegene die worden gebruikt om bijv. raketten naar ons ISS ruimtestation te sturen met voedsel en materiaal.

Bij terugkomst op het hoofdcomplex hebben we ook nog het hele Space Shuttle project bekeken, erg mooi en super gaaf uitgelegd. De shuttle Atlantis die de laatste shuttle vluchten voor NASA heeft gemaakt, staat/hangt nu in deze hal. Hij is echt groooooooot.

Na een geweldige middag in het Kennedy Space Center zijn we om 18.00 uur verder gereden naar ons Hotel. Dit vrij nieuwe hotel ligt net naast het Disney World Complex dus morgen hebben we een korte route naar Disney. In het hotel kon je alvast de kaartjes kopen, zodat we morgen direct naar binnen kunnen.

Het Hotel heeft een eigen restaurant met een kleine, maar goede kaart, dus hebben we gemoedelijk buiten op het terras met uitzicht op he zwembad gegeten.

Inmiddels zijn we ook de dieren gaan tellen die we tegenkomen op onze reis, hieronder een opsomming. (ps. alleen dieren in het wild tellen we mee)

• 11 alligators
  • 1 reuzenschildpad
  • 1 rode wolf (zeer zeldzaam)
  • 1 slang (adder)
  • 1 grote duizendpoot
  • verschillende arenden, waaronder ook weer de American Eagle
  • diverse kleine schildpadjes
  • 2 grote leguanen
  • diverse tropische vissen
  • heel veel pijlstaartroggen
etc. etc. etc.

Morgen gaan we dus naar Disney Magic Kingdom, we hebben er allemaal heel veel zin in. Dus tot morgen............

Dag 16 Orlando Disney Magic Kingdom
Dag 14 Everglades