Dag 6 Castries St. Lucia

Vanochtend moesten we vroeg op, voor onze excursie moesten we ons al om 08.00 uur melden. Dus op tijd ontbijten, kort nog even naar de kamer om goede schoenen aan te trekken en de rugzak te pakken.

Vandaag gaan we met een 4x4 een tocht maken over het eiland met als eind bestemming een waterval in een tropisch regenwoud. Er waren 3 jeeps en wij zaten in de laatste jeep en omdat we met en klein groepje waren hadden we ruimte zat. We hadden een enthousiaste reisleider die ons een hoop informatie gaf over de omgeving en het eiland. Onze chauffeur echter hield wel van doorrijden, maar wel alles veilig.

Onderweg een aantal keren gestopt om mooie en interessante plekken, dus ook genoeg kansen om een paar mooie foto's en filmpjes te maken. De foto's op de reisblog moeten jullie nog even voor lief nemen, ik kan de tekst via de data van mijn telefoon versturen, maar heb niet genoeg MB in de bundel om ook de foto's erbij te zetten. Zodra we ergens zijn waar we WIFI hebben zal ik een soort fotoverzameling maken die bij de reisblog horen.

Terug naar onze excursie, inmiddels aangekomen op de plek waar de waterval zou zijn. We werden van harte welkom geheten door de eigenaar van het stukje grond waar de waterval is. Hij is er heel lang geleden bij toeval gekomen en is er toen gaan wonen. Hij is volledig zelfvoorzienend, heeft groeten en fruit in zijn tuin, de stroom wordt opgewekt door zonne-energie en verdiend wat bij aan de toeristen die voorbij komen.

De trap naar de waterval is zelf aangelegd, maar is goed te doen. De waterval zelf is erg mooi, maar in vergelijk met canada een heel kleintje. Toch heeft dit wel weer een hele andere dimensie en is hij op zijn
manier toch mooi en apart. Het deed mij denken aan de waterval in de "Bridge on the River Kwai"……….

Na een hoop foto's te hebben gemaakt wordt het nu weer tijd om terug te gaan naar het schip. We zitten helemaal aan de andere kant van het eiland dus we doen er iets meer dan een uur over om terug te komen.

Het was ook vandaag weer een super leuke en mooie dag, met veel indrukken en ervaringen.

Terwijl ik dit zit te typen op ons balkon (Heerlijk………………….) is het bijna tijd om te vertrekken vanuit St. Lucia. Morgenvroeg komen we om 08.00 uur in Bridgetown Barbados. Ook hier hebben we een 4x4 tour met sightseeing door een tropisch regenwoud waar er ook de groene aap zou leven. Er wordt geen garantie gegeven dat we ze gaan zien, maar we hopen het natuurlijk wel.

Tot morgen.

Locatie (Map)

Dag 7 Bridgetown Barbados
Dag 5 St. John Antigua