Dag 7 Bridgetown Barbados

Terwijl we gisteren vroeg op moesten omdat onze excursie vroeg zou vertrekken zouden we vandaag kunnen uitslapen. Helaas komt van uitslapen niets, zonder wekker worden we automatisch wakker tussen 06.30 en 07.00 uur. Ook geen probleem, kunnen we lekker op het balkon zien hoe we langzaam de haven van Bridgetown binnen varen.

Nadat de kapitein het schip netjes heeft aangemeerd gaan we ons toch maar omkleden en naar de ontbijtzaal. Om één of andere reden is "ons" tafeltje buiten elke keer vrij, dus wij gaan er maar weer zitten. Heerlijk om zo te ontbijten met als achtergrond de Caribische oceaan. Aan dit soort uitzichten zou ik wel kunnen wennen.

We hebben tijd genoeg, onze excursie vertrekt pas om 12.45 uur en tot die tijd doen we het rustig aan, lekker een boek lezen aan het zwembad. Om 12.00 uur nog even een kleine lunch zodat we goed gesterkt aan de excursie kunnen beginnen.

In de Terminal zijn er nog een aantal kleine winkeltjes, altijd leuk om daar even langs te lopen, we melden ons netjes op tijd bij de excursie aan, we moeten nog wel even wachten, maar ze hebben in de terminal free wifi dus even gauw de wattsapp's , e-mails, facebook checken, ook op de reisblog wat foto's uploaden, de snelheid van het internet vallen niet eens zo heel erg tegen.

Met een open jeep gaan we vervolgens op weg. We zitten allebei aan de buitenkant, ideaal om foto's ed. te nemen. Onze chauffeur heeft veel te vertellen en ondanks dat ik toch redelijk Engels versta, moet ik ook af en toe passen, maar ja……gewoon je ogen openhouden en je ziet vanzelf wel wat hij bedoelt. Bridgetown heeft een aantal zeer dure hotels en huizen staan, hier straalt de rijkdom ervan af. Een originele bewoner van het eiland is erg beroemd geworden, namelijk Rianne, deze zangeres heeft haar huisje in het binnenland verruild voor een "iets" groter huis aan de kust van Barbados, nou we zijn er langs gereden……………………….groooooooooooooot.

We verlaten langzaam de kustweg en gaan meer landinwaarts. Suikerriet is één van de exportartikelen van Barbados en ze hebben er ook genoeg staan. Overal waar je kijkt groeit suikerriet.

We stoppen bij een Farm, hier worden apen en andere dieren opgevangen. Het is niet echt een dierentuin, want ondanks dat er een klein hek omheen staan kunnen de apen gaan en staan waar ze willen. De farm heeft ook een hele hoop andere dieren, vooral schildpadden, land en waterschildpadden, grote en hele grote schildpadden, leguanen, herten, slangen en verschillende exotische vogels. De slangen en de vogels zitten wel achter glas en gaas, maar de rest loopt gewoon los rond en je moet dus uitkijken waar je gaat staan. Er is een grote voederplaats waar zojuist een grote hoop met fruit is neergegooid en van overal komen de apen, schildpadden en andere dieren aan om een hapje te eten. Wij staan er gewoon middenin en de dieren storen zich niet echt aan ons en laten zich makkelijk fotograferen.

De tour gaat weer verder, we gaan nu naar de oostkust van het eiland, deze staat bekend als erg ruig. De zee is ruw met hoge golfen, hierdoor zijn er in dit gedeelte bijna geen hotels en toerisme. Er zijn geen stranden en de zee schijnt er erg gevaarlijk te zijn. Toch wel mooi om die ruige zee te zien.

Na weer genoeg plaatjes te hebben geschoten wordt het tijd om terug te gaan naar het schip. Deze vertrekt om 17.00 uur en we moeten uiterlijk om 16.30 uur aan boord zijn, omdat we deze excursie via de maatschappij hebben geboekt, wordt deze tijd gegarandeerd en zijn we zeker op tijd terug. Klokslag 16.15 uur staan we weer in de terminal en hebben we genoeg tijd om nog naar het schip te lopen.

Om 17.00 uur heet het trossen los en varen we langzaam weer de haven uit, tot zien Barbados.

Morgen hebben we een zogenoemde zeedag, we doen dan geen Eiland aan, maar varen gewoon verder.

Locatie (Map)

Dag 8 Zeedag
Dag 6 Castries St. Lucia