Dag 11 + 12 Yosemite National Park

Vanochtend weer vroeg vertrokken uit Lake Isabelle en gaan we onderweg naar toch één van de hoogtepunten van deze vakantie, Het Yosemite National Park.

Onderweg uiteraard weer de nodige stops gedaan, ontbeten en koffie gedronken. We wilde het park via de Highway140 binnenrijden om vervolgens na ons verblijf het park via de Highway41 weer te verlaten. Beide routes zijn namelijk erg mooi om te doen.

Na onze bolide in Fresno nog helemaal te hebben volgetankt met benzine reden we via Oakhurst en Mariposa het park binnen. Gelukkig was het erg rustig op de weg en we konden dan ook onderweg al een paar keer stoppen op een parkeerterrein die volgens de berichten erg druk zijn normaal gesproken. Gelukkig hadden wij elke keer plaats.

Na de aanwijzingen van de Ranger van wat wel mag/kan in het park en hoe om te gaan met je eten en de beren in het park, mochten we naar onze , al op 2 kerstdag gereserveerde, kampeerplek. Hier zouden we 2 dagen staan.

Het was heerlijk weer en we waren al vroeg in het park, dus Oscar ging nog een trail lopen naar de Vernal Fall. Deze trail was toch redelijk pittig, maar absoluut de moeite waard.

Dag 12 Yosemite National Park

Net als in de Grand Canyon gaan er in Yosemite gratis pendelbussen die je naar verschillende locaties brengen. Ons doel vandaag is om 2 trails te lopen, 1 naar Mirror Lake en 1 naar de Lower Falls.

In Mirror Lake zie je de "Dome" gespiegeld in het water en daarnaast is het een mooi stukje natuur. Helaas hebben we hier geen beren gezien, maar wel genoeg andere dieren. Door heel Yosemite stikt het van de reeën (die lopen gewoon langs je Camper), grondeekhoorns,(die halen nog net niet het stuk brood uit je handen) en dan nog de blauwe Specht, Raven en Kraaien, Havikken etc.
De Upper- en Lowerfalls zijn echt spectaculeer, als je aan het begin van de trail staat zie je ze alle 2 in één oogopslag, zooooo moooooooi.

Het is niet allemaal te beschrijven hoe mooi dit Yosemite is en al een selectie maken van de foto's voor de reisblog is al een hele opgave. Mocht je meer foto's willen zien van dit Park
dan kom een keer een bakkie doen in Ulvenhout...........

Nadat we ook bij de Lowerfall waren geweest zijn we weer met de bus naar de Village gegaan om daar een lekkere bak koffie te drinken op het terras om vervolgens met heel veel foto's en videomateriaal terug te gaan naar de camper. Onderweg uiteraard blijven uitkijken of we ergens Yogi (beer) tegenkwamen, maar helaas......

Terug op de Camping hebben we dan echt een beer gezien, hij zat aan onze picknick tafel.

We hebben 2 fantatische en mooie dagen in Yosemite gehad en ook het weer was heerlijk.

Toen we echter Donderdagmorgen vertrokken hebben we onderweg regen en sneeuw gehad.............ja jullie lezen het goed SNEEUW. Geen centimeters, maar af en toe was de weg en de berm ietwat wit van de sneeuw.

Uiteraard zijn we op de Highway41 ook nog een keer gestopt bij de "Tunnelview" van Yosemite en daar hebben we de zonsopgang gezien, ondanks dat het door de regen en mist niet erg duidelijk was.

Dit waren weer hele bijzondere dagen en we hebben ook al een heleboel bijzondere dagen gehad en er komen er ook nog een paar aan, dus tot de volgende update.

Vanuit Yosemite, (helaas zonder een echte beer te hebben gespot) , een Hadoe!!!

Locatie (Map)

Dag 13+14 San Simeon
Dag 10 Las Vegas en Lake Isabella