Dag 11 Whistler

Goedemorgen Nederland, Gute Morgen Deutschland,

Samenvatting van vandaag : WAUW !!!!!!!!!!!!!!!!!

Tot morgen,

Of zal ik jullie toch even meenemen in onze beleving van vandaag.

Vanochtend eerst op ons gemak weer buiten ons ontbijt genuttigd. Het was al vroeg warm, dus vandaag zal het ook weer een warme dag worden. We pakken echter wel een trui in onze rugzakken, want we weten niet hoe koud/warm het boven op de berg zou zijn.

Te voet lopen we naar het centrum van het dorpje, dit is een goede 35/40 min. lopen langs een snel stromend beekje en ook al heerlijk in de schaduw. Bij het dalstation is het een stuk rustiger met fietsers dan gisteren (maar toen was het ook zondag), en bij de ingang van de gondel naar de top stond er......................niemand. We hadden dus onze eigen gondel. (die luxe heb ik op wintersport bijna nooit!!!!!)

De eerste meters zijn bruin en anderig, ze zijn ook vollop aan het graven en doen, maar als we hoger komen wordt het steeds witter en uiteindelijk is het zo wit dat ik kriebels krijg om te gaan skiën........

Op het eerste bergstation vallen ons direct de Olympische ringen op en uiteraard hoort daar een foto bij, Bertie zou eigenlijk op nr. 1 moeten staan want ze heeft zonder problemen de gondel gedaan (*en dat met haar hoogtevrees). Ze weet alleen nog niet wat de andere gondel precies inhoud en dat gaan we haar ook nog niet van te voren vertellen.........

De 2e gondel is de Peak-to-Peak Gondel en gaat over een dal heen, het is de grootste overbrenging in hoogtemeters te wereld. We zeggen tegen Bertie dat het ongeveer hetzelfde is als de gondel van daarnet.

Op de andere kant van de berg gaan we een klein hapje eten, het is ook al tegen half één dus lunchtijd (alsof we het zo hadden uitgerekend!!!!!!).

De pistes zijn vorige week pas dichtgegaan en de wandelpaden zijn nog niet overal bereikbaar. Er ligt zo ontzettend veel sneeuw. Ze hebben in Whistler een geweldig winterseizoen gehad en die heeft ook heel lang doorgedraaid, nu is alles met man en macht bezig om het zomerklaar te maken. Helaas mogen er nog geen wandelaars verder de omgeving in dus alleen het gedeelte van de bergstation is te bereiken. Voor ons niet erg, er is genoeg te zien.

Ook hebben we wel wat wildlife gespot, helaas geen beren dus de berenteller staat nog steeds op nul (0)......... Maar we hebben we een aantal bergmamotten gezien.

We nemen de beide Gondels weer terug naar beneden en ook Bertie vind het wel spannend, maar doet het wel gewoon. Beneden in het dorp nog een starbucksje en slenteren nog even door het dorp en uiteraard ook even de grote Olympische ringen meegenomen op de route.

Toen weer terug naar de camping waar het nog steeds erg warm is, 28-30 graden was het nog steeds om 17.00 uur, dus de airco in de camper aan en wij onder de luifel languit in de stoelen. Miriam gaat op de fiets nog even een ijsje halen................heerlijk.

Morgen staat er weer een reisdag op het programma, we gaan richting Clearwater en Wells Gray Provincial Park, dit park staat bekend om zijn vele watervallen. We stoppen morgen nog wel ergens onderweg voor 1 overnachting, dus we weten niet of en hoe het internet is op die Camping.

Tot morgen (of overmorgen), Bis morgen (oder übermorgen).........................

ps. het heeft vandaag echt wel gekriebeld met al die sneeuw en wilde eigenlijk liever met de ski's de berg af naar beneden....................................

Dag 12 Lone Butte (we zijn al op de helft)
Dag 10 Whistler