Dag 3 Vancouver & Stanley Park

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we rustig aan gedaan, we waren nog moe van de afgelopen dagen en we hebben vakantie. Toch was iedereen al om 07.00 uur wakker en hebben we eerst op ons gemak koffie gedronken, daarna op ons gemak de tafel gedekt en toen heerlijk buiten ontbeten.

We zijn te voet naar downtown Vancouver gelopen, een trip van een goed 5 km

Eerst over de Liongate Bridge en toen dwars door Stanley Park.

In het park is het druk met wandelaars en ontzettend veel fietsers. In Nederland fietsen we veel , maar ook hier in Vancouver kunnen ze er wat van. Er zijn ook genoeg voorzieningen ook voor de fietsers en de auto's houden ook veel rekening met de fietsers en wandelaar.

In het park staat het Vancouver Aquarium en hebben daar ook een bezoekje aan gebracht. Het is een mooi, een goed onderhouden aqarium, waar men niet alleen dieren kan zien, maar ook heel veel informatie en uitleg krijgt over de dieren en hun welzijn.
Ook hun "buiten" accommodatie is leuk aangelegd en er worden ook shows gegeven met dolfijnen, zeeleeuwen en otters.

De dolfijnen dier er zwemmen wachten niet totdat de show begint, maar springen zelf regelmatig even uit het water...... Erg leuk om te zien.

Na het bezoek aan het aquarium zijn we dwars door het park naar downtown gelopen en hebben daar de bus terug gepakt naar de camping. Daar de bushalte naast een groot shopping Mal staat, eerst nog even gauw erdoorheen gelopen om vervolgens nog 5 min. verder naar de camping te komen.

Op de camping nog lekker even naast de camper in de zon koffie gedronken totdat het te fris werd en we echt wel naar binnen moesten. Lekker douchen, Webblog bijwerken, foto en video bekijken of gewoon een boek lezen.
Vandaag was een mooie dag weer, de knie van Bertie heeft alles nog goed doorstaan, hopelijk blijft dat de rest van de vakantie ook..........

Morgen is het een nationale feestdag in Canada, VictoriaDay, tot op heden nog weinig voorbereidingen etc. gezien. We kijken wel wat we precies gaan doen.

Tot morgen, Bis Morgen.........

Dag 4 Laatste dag Vancouver
Dag 2 Vancouver