Dag 18 Glacier National Park III

15 jun 2019

Goedemorgen Nederland, Gute Morgen Deutschland,

Dag 3 alweer in Glacier, vanochtend na het ontbijt de camper weer rijklaar gemaakt en richting de ingang van het park. Door onze Nationale Parkpas konden we nu bijna gelijk doorrijden. Je merkt nu wel dat het weekend (zaterdag) is en het een stuk drukker is dan gisteren. We hadden 1 trail voor ogen, maar dan moest er wel een parkeerplekje zijn en aangezien ze er bij de ingang van de trail maar een stuk of 10 hadden, ging het met onze 25" feet camper niet lukken. Helaas.

Dan maar naar een grotere parkeerplaats en daar een rondje lopen langs het gigantische McDonalds Lake. Het was even voor 11 uur dat we richting de oever liepen en zagen daar een klein rondvaartbootje liggen die om 11.00 uur een "scenic route" ging varen. Nou dat is wellicht ook een optie. Wij als ervaren zeerotten draaien ons hand er niet voor om. Dus kaartjes gekocht en mee op de boot. Ze waarschuwde dat op het dek het wel fris zou kunnen zijn, maar wij komen van Alaska dus zijn we wat gewend !!!!! Nou het was heerlijk op dek, zonnetje erbij. We zijn er zelfs een beetje van verkleurd.

Het was een leuk rondje op het meer, waardoor je weer andere uitzichten zag dan die vanaf de weg en de parkeerplaatsen. Ook werd er veel verteld over de natuur, de wildlife en ook over een grote bosbrand die hier heeft gewoed. Er was er één in augustus 2003, hiervan zijn nu nog steeds sporen te zien. Deze bosbrand heeft toen ruim 13% van het hele park afgebrand, maar ze zeggen ook hier dat bosbranden er ook bij horen en zelfs goed zijn voor de natuur. Het maakt weer plaats voor nieuwe aanwas en ook weer meer leefgebied voor de wildlife. Zou zouden er nu in het gebied meer beren, eagles en elanden zijn dan voorheen, omdat er nu weer nieuwe, verse vegetatie in het gebied is.

Helaas hebben wij zelf "live" geen beren, elanden of eagles gezien. De enige wildlife van vandaag waren een paar eekhoorns op de camping en die tellen niet (meer).

Morgen gaan we (helaas) Glacier weer verlaten, met nog eerst een tussenstop (overnachting) in Butte, om dan vervolgens maandag naar het oudste National Park van Amerika te gaan : Yellowstone.

Wellicht is op de camping in Butte het Internet beter en kunnen we ook weer wat foto's plaatsen. Dus wie weet tot morgen.

Ps. Ad & Jeanne, Hele goede reis en veel plezier in Vancouver, doe ze allemaal de hartelijk groeten van ons……………..

DIERSOORT NIEUW GEZIEN/GESPOT TOTALE TELLER
Bison
Eland
Vos
Dag 19 Butte
Dag 17 Glacier National Park II