Dag 11 Vancouver (op bezoek bij Juul)

8 juni 2019

Goedemorgen Nederland, Gute Morgen Deutschland,

We werden wakker (gemaakt) door het piepen en kwaken van de eendjes die achter de camper "wonen", dus nu ook weer ruim voor de wekker wakker. Eerst maar eens op ons gemak koffie gezet en de tafel gedekt voor het ontbijt. We hebben alle tijd, want vandaag gaan we op bezoek bij een jeugdvriend van Oscar die met zijn gezin in Vancouver woont. Juul en Oscar hebben mekaar zeker 30 jaar niet gezien, dit omdat we allebei naar verschillende middelbare scholen gingen en daarna studeren en zo zijn we mekaar uit het oog verloren. Bertie en Jeanny, moeder van Juul, hebben wel altijd nog contact gehouden en toen onze plannen van de reis bekend werden, is er gelijk geopperd om te kijken of we een ontmoeting konden regelen. Zo gezegd, zo gedaan en vandaag is het dan zover.

Na het ontbijt de camper weer rijklaar maken voor vertrek en toen richting de grens van Canada. We hebben een vrij lokale en rustige grensovergang en er stonden maar 2 auto's voor ons, dus dit ging supersnel. Vanaf de grens was het nog maar een kleine 20 minuten en zo stonden we dus klokslag 10.00 uur voor de deur van de familie Heijblom.

We werden zeer hartelijk ontvangen en de klik was er ook weer meteen. We hebben de camper op de oprit geparkeerd en de stroom aangesloten en hebben daarna gezellig met z'n alle koffie gedronken, daarna geluncht, de hond uitgelaten, naar het strand gereden en een stukje langs het water gewandeld en 's avonds hebben we heerlijk gebarbecued. We hadden zoveel aan mekaar te vertellen dat we tegen 23.30 uur schrokken van de tijd. Het was ook zo gezellig.

Uiteraard hebben we ook weer gekeken naar wildlife en zo liep er door de voortuin van Juul een wasbeer, vlogen er bald eagles door de lucht in Surrey/Whiterock en liepen er konijntjes op het grasveld in de wijk.

De Wildlife Teller :

Eland
Vos

Locatie (Map)

Dag 12 EC Manning Provincial Park