Dag 1 Vertrek

Hallo iedereen,

Hier dan het 1e verslag van de heenreis. Nadat Miriam ons op Schiphol had afgezet waren we heel snel door de securitycheck en de douane. Na een hapje te hebben gegeten en een bak koffie zijn we richting de gate gelopen. Gisteren had ik al een foutmelding gekregen bij het uitdraaien van mijn boardingpass, die van Bertie kon ik uitprinten, die van mij niet. Als melding kreeg ik te zien dat er een extra veiligheidscheck gedaan zou worden. Nu heb ik niets te verbergen, dus wat mij betreft prima. Bij de gate wordt op een gegeven moment mijn naam opgeroepen en moest ik naar de balie komen, daar werd er nog een uitgebreide check gedaan op mijn handbagage. Het voordeel is dat diegene die gecontroleerd werden ook als eerste het vliegtuig in moesten, dus hoefde wij niet in de, toch best wel lange, rij wachten. Gelukkig mocht Bertie direct met mij het vliegtuig in. Ook wel weer eens leuk om mee te maken.

Na een voortreffelijke vlucht met KLM naar Atlanta met voortreffelijke uitzichten zouden we gaan landen.

Nog een paar minuten en we zouden aan de grond staan, gelukkig hadden we wind in de rug en zouden we 20 minuten eerder landen dan was gepland. Ideaal want we hebben maar een korte overstap. Toen we bijna e grond raken maakte de piloot ineens een doorstart, de precieze reden is onbekend, maar het zou te maken hebben gehad met een vliegtuig voor ons........... Al met al koste dit ons wel weer (kostbare tijd).

Op het vliegveld was het wel weer echte Amerikaanse chaos, de ene check door, de andere check in. Snel het treintje in naar de gate waarvan we zouden vertrekken. 9 minuten voordat we gingen boarden kwamen we daar aan. Gelukkig net op tijd, maar voor het gevoel ben je alleen maar aan het haasten. We hebben tenslotte vakantie.

De vlucht van Atlanta naar Fort Lauderdale ging snel. Gelukkig maar want we zijn al een paar uur onderweg en willen eigenlijk nu naar bed. Fort Lauderdale is niet zo'n heel groot vliegveld en daar zijn geen veiligheidschecks dus gelijk naar de bagageband. Tijdens het wachten op de koffers het hotel gebeld voor de luchthaventransfer en al tijdens het telefoongesprek waren onze koffers er al. De shuttlebus stond ook al buiten op ons te wachten dus we waren heel snel in ons hotel. (geland om 23.45 (local time), op 00.45 uur waren we op onze kamer!!!!.....

Douchen en naar bed.................... Na een goede, maar korte nacht, hebben we vanochtend heerlijk Amerikaans ontbeten en zijn nu aan het wachten op onze shuttle naar de haven. Dit is een mooie gelegenheid om deze blog even bij te werken.

We weten niet wanneer de volgende update komt, het ligt eraan waar en wanneer we weer een internetverbinding hebben.

See you later.

Dag 2 Inscheping en vertrek