Camperreis USA 2015 "The Movie"

Hallo iedereen, Hier is dan de (waarschijnlijk) laatste update van ons reisverslag. Inmiddels zijn we dus weer thuis in Ulvenhout, is de meeste vuile was inmiddels al weggewerkt. We hebben een geweldige reis in Amerika gehad, heel veel gezien, heel veel gedaan en ook heel veel plezier gehad. 2818 miles gereden (4536 kilometers) met de camper19 dage...

311 Hits

Dag 18 San Francisco

Vanochtend was het dan echt zover, we moesten nu de Camper gaan inleveren. Na een kleine 1,5 uur rijden waren we lekker op tijd bij Cruise America. Het inleveren ging erg snel en vlotjes, zodat we al vroeg met de Taxi naar ons Hotel konden........maar het is ook Spitsuur in San Francisco dus de rit naar het Hotel duurde "ietjes" langer!!!!!!!!!!! N...

271 Hits

Dag 17 San Mateo

Goedemorgen Nederland, hier weer vanuit het verre USA weer een kleine mini update van onze reis. Vandaag stond er niks op het programma, dus vanochtend eerst wat uitgeslapen, op ons gemak ontbeten en daarna gewoon lekker niks doen. Boek uitlezen, wandeling naar het strand en koffers inpakken. Vanochtend was het toch wel ietwat bewolkt en staat er e...

266 Hits

Dag 16 Monterey Aquarium + San Mateo

O wat gaat de tijd toch weer snel. Vandaag alweer de 16e dag van ons verblijf in Amerika en we zien het einde al komen………en we hebben daar eigenlijk helemaal nog geen zin in! Maar ja aan alles komt een keer een einde, maar we hebben nog een paar dagen. Vanochtend hebben we dan maar eens voor de verandering uitgeslapen tot 8.00 uur, we hoefde vandaa...

255 Hits

Dag 15 Carmel

Goedemorgen iedereen...... (wij gaan zo naar bed!!!) Hier weer een update vanuit de USA. Ondanks dat we maar een 2,5 uur hoefde te rijden, zijn we toch weer vroeg vertrokken. Vandaag gaan we over Higway1, de wereldberoemde coastal pacific highway. Deze weg is een lust voor het oog en het was ook zeker geen straf deze te moeten rijden. Na nog geen h...

278 Hits

Dag 13+14 San Simeon

Dag Yosimite, Dag Yogibeer, Dag bergen en heuvels....... hallo zee De komende dagen zullen we aan de westkust van Amerika te vinden zijn en wel aan de Pacific en Highway 1. Helaas is het weer dat we onderweg hadden vanuit Yosemite zeer wisselend, veel wind en af en toe regen, maar ook weer af en toe zon. Het lijkt Nederland wel. In San Simeon staan...

264 Hits

Dag 11 + 12 Yosemite National Park

Vanochtend weer vroeg vertrokken uit Lake Isabelle en gaan we onderweg naar toch één van de hoogtepunten van deze vakantie, Het Yosemite National Park. Onderweg uiteraard weer de nodige stops gedaan, ontbeten en koffie gedronken. We wilde het park via de Highway140 binnenrijden om vervolgens na ons verblijf het park via de Highway41 weer te verlate...

265 Hits

Dag 10 Las Vegas en Lake Isabella

Vandaag staat een bezoek aan Las Vegas op het programma dus we zijn al weer vroeg op pad en rijden we al om 08.00 uur de Strip in Las Vegas op. Daar staan Hansi en Carola Faller uit Cochem ons al op te wachten en samen rijden we naar het parkeerterrein van Circus Circus om daar de Camper weg te zetten en de strip verder te voet te verkennen. Amerik...

251 Hits

Dag 9 Lake Mead + Hoover Dam

Inmiddels al weer de 9e dag dat we in Amerika zijn, wat gaat de tijd toch (veel te) snel. Inmiddels hebben we weer wat Internet op deze camping dus het verslag van de Grand Canyon staat er al op. Vanochtend zijn we weer op tijd vertrokken uit de Grand Canyon, nog vol van de geweldige indrukken die we daar hebben opgedaan. Via een toch wel mooie rou...

267 Hits

Dag 8 Grand Canyon

Goedemorgen Grand Canyon, het zonnetje komt al op en wij willen vandaag de rode Route gaan doen. In de Grand Canyon hebben ze 3 busroutes die je gratis kan nemen. Een blauwe, groene en rode route. De bussen komen daar waar je met een auto niet mag komen. Wij willen de vandaag de rode route doen naar "Hermits Rest". De hele trail is 12,6 km lang en ...

264 Hits

DAG 7 Grand Canyon

Omdat we in de Grand Canyon geen WIFI hadden (m.u.v. een hele trage verbinding in de "Village" ) hebben jullie er even op moeten wachten, maar hier weer een update van onze reis.' We waren ook weer op tijd vertrokken uit Grants zodat we ook lekker vroeg bij de Grand Canyon zouden aankomen. We wilden via de Oost-kant het park inrijden zodat we ook D...

276 Hits

Dag 6 Grants New Mexico

Vandaag ook weer vroeg uit bed want we willen weer wat km maken......of in ons geval miles. De route van vandaag van Carlsbad maar Grants. Het navigatiesysteem wilde ons via 2 Interstates sturen, maar daar hadden wij niet zoveel zin in, dus even ouderwets de kaart erbij gepakt en een leukere en mooiere route uitgezocht, deze was dan uiteindelijk 3 ...

282 Hits

Dag 5 Carlsbad

Inmiddels al weer dag 5. Na een frisse nacht zijn we vandaag vroeg opgestaan zodat we om 07.00 uur weg konden rijden. We willen vandaag op tijd in Carlsbad aankomen om daar ook nog de grotten kunnen gaan bekijken. We reden dus om 07.00 uur van de camping in San Angelo weg, de zon scheen al vollop maar het was nog niet erg warm buiten. Na een 2 uurt...

273 Hits

Dag 4 San Angelo

Vannacht een heftige regenbui gehad, we zijn er allemaal even wakker van geworden. Gelukkig was er geen onweer of wind, dus lekker verder slapen en met dat getikt op het dak ligt dat best lekker. Op tijd opgestaan en zodoende reden we al om 08.00 uur van de camping af, nog even snel een klein boodschapje bij de Wallmarkt en toen snel verder, want w...

259 Hits

Dag 3 Montgomey

En dan is het zover. We gaan ons verblijf voor de komende 19 dagen ophalen. Om 9.30 stond de taxi voor het Hotel en na een hartelijke goede reis van de receptie reden we naar het verhuurstation van Cruise America. Onze taxichauffeur was een gezellige Mexicaan die genoeg te vertellen en te vragen had. Hij was zo aan het vertellen dat hij bijna de af...

266 Hits

Dag 2 Houston

Na een goede nachtrust en een goed ontbijt in het Hotel zijn we met de Bus naar het centrum van Houston gereden. Een buskaartje kost $1,25 en daarmee kan je helemaal naar downtown Houston, wat vanaf het hotel zeker een uur rijden was, dus sightseeing en transport in één. Na een uurtje waren we dus in het centrum en hebben toen de Tram genomen naar ...

266 Hits

Dag 1 Houston

Het is dan zover. We vertrekken naar Amerika. Vroeg op want Wouter haalt ons al om 05.30 uur op. Zaterdagochtend is het gelukkig rustig op de weg dus we waren ruim op tijd op Schiphol. De koffers afgegeven en nog even een bakkie met onze chauffeur gedaan. Toen door de paspoortcontrole en op naar onze Gate F8, wat nog wel even lopen is........ Na ev...

258 Hits

Het Begin

De planning rondom onze Camperreis USA 2015 is begonnen. De vliegtickets zijn geboekt, de Camper (een C30) is gereserveerd, evenals een aantal Campings (Yosemite, Grand Canyon). We hadden geluk, op Upper Pines in Yosemite waren er nog maar 2 plaatsen vrij (voor een C30 camper). Op zaterdag 25 april 2015 vliegen we vanaf Schiphol naar Houston waar w...

257 Hits

Camperreis USA 2015

Onze eerste camperreis in de USA. Hier is ons reisverslag te lezen.