Dag 16 Monterey Aquarium + San Mateo

O wat gaat de tijd toch weer snel. Vandaag alweer de 16e dag van ons verblijf in Amerika en we zien het einde al komen………en we hebben daar eigenlijk helemaal nog geen zin in! Maar ja aan alles komt een keer een einde, maar we hebben nog een paar dagen.

Vanochtend hebben we dan maar eens voor de verandering uitgeslapen tot 8.00 uur, we hoefde vandaag namelijk niet ver te rijden. Eerst een klein half uurtje naar het Aquarium in Monterey en daarna nog maar 1,5 uur naar de Camping in San Mateo.

Voordat we naar het Aquarium gingen eerst maar eens uitgebreid ontbeten en vervolgens dan onderweg naar Monterey, een parkeerplekje vinden waar onze 30feet, 9meter camper kon staan was niet zo eenvoudig, maar uiteindelijk toch iets gevonden en het was daar nog gratis parkeren ook, dus mooi meegenomen.

Het was maar een 10minuten lopen vanaf onze parkeerplaats naar de ingang van het Aquarium en we liepen direct langs de kust en we zagen al direct weer een aantal zeehondenmama's met hun kroost op het strand liggen.

Het Aquarium van Monterey is relatief best groot en hebben een flinke collectie dieren in huis. Met een 3 verdiepingen groot gebouw ben je dus ook niet zomaar even klaar.

We hebben van alles gezien, kleine visjes, hele grote vissen, enge vissen, mooie vissen, beroemde vissen, vreemde vissen, lekkere vissen…….(Oeps, sorry), maar ook andere dieren die in en rondom de oceaan leven.

Vooral het educatief gehalte is erg groot en vooral kinderen kunnen van alles uitproberen, voelen, kijken en vooral doen, maar ook heel veel informatie voor de volwassenen.

Na deze leuke en leerzame ochtend verlaten we het Aquarium om 14.00 uur om dan toch richting onze laatste camping te gaan. Het is nog maar een kort ritje van ongeveer 1,5 uur

We hebben een mooi plekje met uitzicht op zee, hier komen we onze laatste 2 dagen nog wel door!!!!!

Morgen een rustdag, nou ja een rustdag : koffers inpakken, camper uitruimen, camper schoonmaken etc.

Vanuit San Mateo heel veel groeten en tot morgen………..

Dag 17 San Mateo
Dag 15 Carmel