Nieuwe herinneringen ophalen

Waarom heet deze blogpost "Sweet memories Zwitserland".............. In de zomer van 2009 zijn wij, Schelhees, met z'n allen op vakantie geweest in Veysonnaz Zwitserland. Dit was toen ook de laatste keer dat Rien in Zwitserland was. Om dit te herdenken en weer nieuwe herinneringen op te doen gaan we op herhaling. Op de verjaardag van Bertie in 2009...

126 Hits

Sweet memories Zwitserland 2024

Van zondag 5 mei t/m zondag 12 mei 2024.Lees hier verder........

157 Hits

Cruise Antarctica "The Movie"

Zoals beloofd hierbij de aftermovie van ons avontuur in Zuid - Amerika en Antarctica. Doordat wij heel wat zeedagen hadden heb ik al op de boot heel veel van deze film kunnen monteren en was het alleen nog maar wat afwerken. Het is een korte, knakkige impressie geworden van onze reis. Dus pak je popcorn er maar bij en geniet bij het kijken.

280 Hits

Dag 25 Ontscheping en terugvlucht

Hoi iedereen, Hier dan nog het beloofde (voorlopige) laatste blogpost van deze fantastische reis. Op zondagmorgen zijn we aangekomen in Valparaíso, dit havenstadje is ons eindpunt en we gaan het schip De Oosterdam verlaten. Onze koffers zijn afgelopen nacht al door het personeel van boord gebracht en staan dadelijk netjes op ons te wachten in de Te...

231 Hits

Dag 24 Zeedag

Goedemorgen of wellicht nog goede Avond omdat ik deze blog al heel vroeg plaats. Dit wordt waarschijnlijk de saaiste blog van deze reis, want eigenlijk valt er heel weinig te vertellen of jullie vinden het interessant hoe je een koffer inpakt. En dat inpakken valt niet altijd mee. Elke keer verbaast je er weer over dat je gewoon teveel heb meegenom...

289 Hits

Dag 23 Puerto Montt

Goedemorgen, ook vandaag weer vroeg op, want vandaag vertrekt onze excursie al om 08.00 uur. We zijn in Puerto Montt en is onze voorlaatste haven voordat we zondag van boord gaan en zit de vakantie er weer op, maar eerst nog deze laatste excursie. Vandaag staan watervallen, meren en een Vulkaan op het programma. We gaan al op tijd richting theater ...

279 Hits

Dag 22 Puerto Chacabuco

Goedemorgen, 5.45 uur, piep piep piep, oei gaat nu al de wekker af. Ja dat klopt inderdaad. We moeten vandaag op tijd op staan omdat we al om 07.00 uur verzamelen voor de excursie van vandaag. Dus uit bed, ontbijten en dan naar de Theaterzaal waar we een nummer krijgen voor de Tender. Puerto Chacabuco is een hele kleine haven en heeft geen aanleg p...

264 Hits

Dag 21 Cruising Chilean Fjords

Goedemorgen Nederland, Duitsland, Frankrijk en Goedeavond Canada, ja in deze landen zijn onze volgers te vinden. Vandaag stond op het programma Cruising Chilean Fjords, vanochtend bij het opstaan en het opendoen van de gordijnen zag het er inderdaad uit alsof we in een fjord vaarden. Stijle hoge wanden aan beide zijde van het schip, een echt plaatj...

268 Hits

Dag 20 Sarmiento Channel en Bruno Glacier

Uhhhhhh…..sorry…. maar inmiddels goedemiddag, Het is mij gisterenavond niet meer gelukt om een blog te posten. De muziek en sfeer in de Rolling Stones Lounge was zo goed dat ik bij het terugkomen in de hut geen zin meer had een blog te schrijven. Dus krijgen jullie hem nu nog. Gisteren hadden we een zeedag, maar dan in een fjord, het zogenaamde Sar...

261 Hits

Dag 19 Punta Arenas, Chili

Goedemorgen, nu weer een gewoon dagverslag en wel van 1 januari 2024. We doen vandaag het havenstadje Punta Arenas in Chili aan. Door de vertraging van gisteren komen we wel vandaag ook hier later aan en i.pv. 10.00 uur werd het 11.30 uur. Oei en we hebben vandaag juist de lange excursie van ongeveer 8 uur…..gaan we dat dan nog wel redden. De kapit...

273 Hits

Gelukkig Nieuw Jaar - Happy New Year - Frohes Neues

Niet schrikken, maar we willen iedereen nog even extra Gelukkig Nieuwjaar wensen via de extra ingelaste blogpost. Ook aan boord van de Oosterdam was het dan zover, we gaan 2023 afsluiten en gezamenlijk naar 2024. We zijn ook, door weer- en windomstandigheden, laat vertrokken uit Ushuaia. Hierdoor gaan we helaas wel de Glaciers missen die in de Beag...

266 Hits

Dag 18 Ushuaia

Gelukkig Nieuw Jaar, Frohes Neues, vanaf de andere kant van de Wereld of eigenlijk we zijn aan het einde van de Wereld. Tenminste als je de bevolking van de stad Ushuaia moet geloven. Vanochtend vroeg al legde de kapitein hier aan en beloofde ons dat we pas om 16.30 uur zouden vertrekken……terwijl ik deze blog schrijf is het 20.15 uur (dus bij julli...

263 Hits

Dag 17 Zeedag & Kaap Hoorn

Goedemorgen, vannacht zijn we van Drake Lake naar Drake Shake gegaan en was het duidelijk te merken dat de zee wat wilder werd. Ik vond het wel lekker slapen, maar ik weer ook zeker dat er passagiers aan boord waren die hier niet zo blij mee waren……. Ook vanochtend is het nog aardig deinen, maar het wordt wel langzaam iets minder. Ook vandaag hebbe...

206 Hits

Dag 16 Zeedag, Drake Passage

Goedemorgen, is het Drake Shake of Drake Lake...... Nou het zit er een beetje tussenin. Er is wel wat golfslag, maar niet zo erg als het hier soms kan zijn.  De Drake Passage (of te wel de Straat Drake) is een zeestraat tussen de zuidpunt van Zuid-Amerika, Kaap Hoorn en Antarctica. Hij verbindt de Atlantische Oceaan met de Grote Oceaan en beho...

124 Hits

Dag 15 Antarctica Experience 4

Goedemorgen, Inmiddels alweer de 4e dag in Antarctische wateren. Wat is het hier toch mooi, sereen en toch ook wel koud. Vandaag staat o.a. de Lemaire-kanaal op het programma. Dit steile kanaal – slechts 1600 meter breed – loopt over een lengte van 11 km tussen de bergen van Booth Island en het schiereiland. Zo fotogeniek dat het de bijnaam 'Kodak ...

130 Hits

Dag 14 Antarctica Experience 3

Goedemorgen en ja het is ook nog steeds koud hier, maar wat een mooie dag vandaag. Niet alleen omdat het zonnetje schijnt, maar ook omdat het een geweldige omgeving is waar door we heen varen. Waar we gisteren overal pinguïns hebben gezien, was vandaag de show weggelegd voor de walvissen. Ze waren in grote getalen aanwezig en we hoefde niet eens ec...

153 Hits

Dag 13 Antarctica Experience 2

Goedemorgen en brrrrr….en het is nog steeds koud, maar waar we gisterenavond sneeuwbuien en mist hadden schijnt nu volop de zon en dit Weer zal waarschijnlijk de komende dagen zo blijven. Het was al iets na 02.00 uur weer licht buiten en zonsondergang was tegen 23.30 dus het is maar kort donker. Vanochtend vroeg zijn we Hope Bay ingevaren en w...

143 Hits

Dag 12 Antarctica Experience 1

Goedemorgen en brrrrr….wat is het hier koud zeg.  Wij kunnen met recht zeggen dat we een witte Kerstmis hebben. Rondom ons is het wit en we hebben zelf een beetje sneeuwval gehad. Gelukkig niet in die hoeveelheden dat we moesten sneeuwschuiven, maar er viel sneeuw. De meeste van het personeel zong dan ook luid "Let is snow, Let is snow……. Waar...

137 Hits

Dag 11 Zeedag, Scotiazee

Goedemorgen en Vrolijk Kerstfeest, Frohe Weihnacht, Joyeux Noël, Feliz Navidad, Feliz Natal en 圣诞快乐 De dag voor kerst, voor de meeste mensen één van de drukste dagen van het jaar. De één staat een hele dag in de keuken, de ander gaat op familiebezoek, sommige doen nog de laatste kerstinkopen en wij……………..wij hebben helemaal niets gedaan. Ja opgesta...

137 Hits

Dag 10 Port Stanley Falkland Eilanden

Goedemorgen, Samenvatting van de dag, Pinguïns, Pinguïns en nog meer Pinguïns, oh ja en we hadden ook nog wat wind. Tot morgen………….of willen jullie een uitgebreide versie van vandaag? Okay, vanochtend de bay voor Port Stanley ingevaren, nu hopen dat het weer goed blijft en ja de kapitein vindt het weer goed genoeg om van boord te mogen. Joepie. Dus...