Dag 6 Montreux & Le Bouveret

Vandaag een echte back-in-time. De SchelHees-clan is al jaren verliefd op Zwitserland en hebben ook al verschillende vakanties hier verbracht. Als we in de buurt van Montreux/meer van Geneve waren dan werd heel vaak ook een heel bijzonder amusementpark bezocht. Namelijk het Swiss Vapeur Parc in L

Dag 5 Grindelwald

WOW, wat een dag. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Oké........ we beginnen zoals iedere morgen bij het ontbijt. Vandaag hebben we wel een wekker moeten zetten, omdat we al vroeg de trein naar Grindelwald wilden hebben. Een echt plan hebben we nog niet, wel dat we naar Grindelwald gaan, d

Dag 4 Wilderswil en omgeving

Geen plannen gemaakt dus vanochtend eerst maar eens op ons gemak ontbijten. Met een goede oven (met stoomfunctie) krijg je de afbakbroodjes alsof je ze vers uit de bakkerij krijgt. Het miezer een beetje, maar de vooruitzichten zien er goed uit, dus we maken de wildste plannen voor de middag. Uite

Dag 3 Luzern

Tja, en dan zit het weer toch een beetje tegen. De voorspelling is regen, regen en nog meer regen. Dus wat ga je dan doen. Je zoekt een stad op. Hmmmm, lastig. We hebben al zoveel stadjes gezien, maar Luzern is wel een leuk stadje en heeft ook nog een paar mooie herinneringen aan de toenmalige tr

Dag 2 Lauterbrunnen

Het dal van de 72 watervallen, ja jullie lezen het goed 72 watervallen. De Staubbachwaterval, de op drie na hoogste waterval van Zwitserland het water valt van 297 meter naar beneden.......  Watervallen zijn en blijven altijd facinerend, dus we gaan even een dagje de tourist uithan

Dag 1 Reisdag naar Wilderwil

Bertie, Miriam, Yess en Oscar met de auto en 2 fietsen vanuit Cochem, Kevin met de trein uit het zwarte Woud, Wouter, Mies en Sterre met de trein uit Nederland en later in de week komt dan Sydney nog en die komt ook met de trein uit Nederland. De SchelHees-clan is complee

Nieuwe herinneringen ophalen

Waarom heet deze blogpost "Sweet memories Zwitserland".............. In de zomer van 2009 zijn wij, Schelhees, met z'n allen op vakantie geweest in Veysonnaz Zwitserland. Dit was toen ook de laatste keer dat Rien in Zwitserland was. Om dit te herdenken en weer nieuwe herinneringen op te doen gaan