16, 17 en 18 Columbia Icefield , Radius Hotspring en Revelstoke

DAG 16 van Jasper over de Icefields Parkway naar de Columbia Icefields.
Waar moet ik beginnen, het is inderdaad schitterend,als je Parkway even vrij vertaald zou het Parkeerweg kunnen betekenen, en dat is het eigenlijk ook. We hebben in het totaal ruim 1,5 dag gedaan over de gehele Parkway. Onderweg kom je watervallen, mooie uitzichten, hele mooie uitzichten, bijzondere uitzichten, gave uitzichten, kippenvel uitzichten en gewone uitzichten tegen. Advies : rij hem gewoon een keer zelf af dan begrijp je vanzelf wel wat ik bedoel!!!

We lopen nog wel even eerst naar de Gletscher toe, zo'n Toeristenbus doe we niet, ten eerste is het een overdreven prijs, je rijd met een grote bus op de sneeuw, daar mag je dan in een vierkantje op sneeuw lopen en dan weer terug. Deze beleving vinden wij het niet waard, dan liever naar het begin (of is het het einde) van de Gletscher lopen en die beleving proeven. En ja voor op sneeuw te staan hoeven we geen 94 dollar p.p te betalen.

Op de Columbia Icefield aangekomen is even de vraag wat we doen, het heeft wel wat om met de camper op (naast) de Gletscher te overnachten. In de camper hebben we alle faciliteiten dus waarom ook niet. Het is dus mogelijk om daar te overnachten op het grote parkeerterrein, even een kaartje invullen, geld in een envelop en in een brievenbus............dus daar staan we dan.

DAG 17 Columbia Icefields, Lake Louise naar Radius Hotspring

We lopen te twijfelen, wel of geen Banff aandoen, zo ja het is weekend dus druk, stadjes/dorpjes hebben we geen zin in, dus we besluiten om te gaan via Lake Louise naar Radius Hotspring en nemen zo nog een stuk Nationaal Park mee.

Onderweg nog even gestopt op de parkeerplaats van Peyto Lake, door een flinke pak sneeuw moeten lopen om bij een geweldig uitzichtpunt te komen.

Lake Louise was mooi, maar in onze ogen te toeristisch dus zijn we heel snel weer weggegaan en doorgereden naar Lake Lorraine, na een bochtige en voor de camper steile weg komen we na 16 km rijden uit bij een prachtig meer en dat zonder al die vele toeristen. Echt heel gaaf.

We overnachten op een mooie camping in Radius Hot Spring.

Revelstoke

DAG 18 Radius Hotspring naar Revelstoke

Ook deze route is prachtig en verveelt ook geen moment, in Revelstoke gaan we eerst naar de stuwdam die daar in de Colombian River is gebouwd, voor een echt laag entree bedrag (5 dollar) mogen we naar binnen en kunnen we door de dam en naar een uitzichtpunt op de dam. Echt leuk en mooi om te doen. O ja, voordat we naar de dam toe mochten werden we eerst even gecheckt door de security want na 9-11 zijn de regels wel wat aangescherpt.

Nu naar de camping en daar kijken of we internet hebben, en ja wel, je moet er wel voor betalen en het valt niet echt tegen (denken we eerst), maar dit verslag heeft wel wat frustraties gekost om het te plaatsen........
Ik hoop dat jullie nu weer een beetje bij zijn en dat het ook nog een beetje te lezen valt. Morgen gaan we verder naar het zuiden, richting Kelowna, wellicht tot morgen.

TOT MORGEN, BIS MORGEN

Dag 19 Kelowna
Dag 14 & 15 Jasper