Dag 1 Vlucht van Schiphol naar Vancouver

Terwijl ik deze update schrijf is het in Nederland 03.45 uur en in Vancouver 18.45 uur!

Vanochtend om 08.00 uur Nederlandse tijd stond keurig op tijd SchelTax voor de deur. Zonder file zijn we in 1 keer door kunnen rijden naar Schiphol. Na een toch wel vlotte incheck hebben we een heerlijk bakje Starbucks coffee gedaan. Bij de Gate was er een mooi plekje vrij met uitzicht op de landingsbaan en ons eigen toestel...................toen veranderde ineens de tijden op het TV scherm, 20 minuten vertraging. Oorzaak : Te weinig grond personeel dus alles duurde gewoon wat langer en éénmaal in het toestel besloot er een passagier toch niet mee te vliegen, dus weer wachten omdat de bagage van die persoon uitgeladen moest worden, maar uiteindelijk vond de captain het dan toch nodig om te gaan vertrekken.

We hadden een goede en zeer rustige vlucht, de extra comfort stoelen die we hadden geboekt waren het waard. Heerlijke plaatsen.

Uiteindelijk zijn we bijna een uur later vertrokken dan gepland, maar we kwamen maar 35 min. later aan in Vancouver. De douane ging heel erg vlot en we stonden dan ook al snel aan de band te wachten op onze bagage.

De koffers waren er ook snel en dus nu op zoek naar onze tranfer naar het Hotel, ook hier hebben we niet lang hoeven te wachten. Het gaat dus allemaal erg vlot en we vinden het dan ook helemaal niet erg.

Het uitzicht vanuit de hotelkamer op de 8e verdieping is ook niet verkeerd. Je kijkt op een gedeelte van Vancouver en ik moet zeggen ik heb wel slechtere uitzichten gehad.

Zojuist hebben we een hapje gegeten op Pier37 en nu na 21 uur te zijn op geweest gaat langzaam de moeheid toeslaan dus gaan we maar terug naar het hotel, lekker douchen, reisblog bijwerken en naar Bed...............

Morgenochtend om 8.30 uur staat de taxi voor het hotel om ons naar de camperverhuurder te brengen en gaan we ons "verblijf" voor de komende 3 weken ophalen, boodschappen doen en dan dwars door Vancouver naar onze eerste (reeds besproken) camping.

Voor nu welterusten.............oh nee, voor jullie goedemorgen.

Groetjes uit het mooie Vancouver.

Dag 2 Vancouver