Dag 7 Tofino

Hoi iedereen,

We hebben internet, vraag me niet hoe stabiel, dus ik hoop deze reisblog in 1 keer te kunnen plaatsen.........

Vandaag was het weer een reisdag, we gaan de camping in Campbell River farewell zeggen en we gaan helemaal naar de andere kant van Vancouver Island. We gaan naar Tofino. De weg naar Tofino is 1 grote belevenis, mooie uitzichten, heuvel op en heuvel af en onderweg gave bezienswaardigenheden.
We hebben vannochtend (bewust) niet ontbeten en hebben gelijk na het opstaan (uiteraard eerst wassen en aankleden), de camper reisvaardig gemaakt. Dit betekend waterslang en afvoerslang ontkoppelen, stroomkabel oprollen, slide-out intrekken. Klaar om te gaan.

Onze eerste stop was op een parkeerplaats vlakbij een waterval, na eerst kofiie en een broodje te hebben gegeten zijn we te voet naar de watervallen gelopen. Dit was geweldig, wat een geweld komt er ineens naar beneden storten. De route liep langs 2 watervallen en was dusdanig aangelegd dat je overal goed zicht had op het water.

De reis gaat verder, in Port Alberti doen we nog voor de 1e keer tanken, er kan best wel wat liters in.........., maar dat hebben we allemaal ingecalculeerd dus op zich valt het dan wel weer mee.

Na Port Alberti wordt de weg alleen maar mooier, het doet me een beetje denken aan de zwitserse alpen, een groot blauw meer, bergen met witte toppen, dan weer een bergriviertje met snelstromend water, in 1 woord gewoon geweldig

We rijden door het natuurgebied de Pacific Rim, deze gaan we over een aantal dagen nog wat van dichterbij bekijken, maar nu eerst door naar Tofino. Om 15.00 uur rijden we de camping op, ook deze had ik nog gereserveerd en dat was toen maar goed ook, de camping is helemaal vol en ze hebben maar een paar plaatsen voor grotere campers (zoals die van ons).

We staan een 200 meter van het strand vandaan en we hebben dan ook heerlijk vanmiddag op het strand in de zon gezeten. Miriam en ik zijn nog even op de fiets naar het dorpje Tofino zelf gereden, deze ligt een 3 km ver van de camping. Morgen willen we een walvistoer doen en we hebben deze alvast gereserveerd, morgen om 12.30 uur (plaatselijke tijd ) varen we uit om dan eindelijk wat "visjes" te gaan bekijken.

Vanavond gaan we zorgen dat we alle camera's en dergelijk hebben opgeladen, de verrekijker de glazen gepoetst en de bril schoongemaakt. Hopelijk gaan we ze dan morgen in het echt zien en meemaken. We hebben daar in iedergeval heel veel zin in.
Op de camping kan je zoveel hout pakken als je wilt, dus we hebben we hebben vanavond voor het eerst de barbeque gebruikt.

Tot morgen, Bis Morgen..................

Dag 8 Tofino Whale Watching
Dag 6 Campbell River & Wildlife