Dag 1 Vertrek

Het is dan nu eindelijk echt zover. Vandaag vertrekken we naar Zuid-Amerika. Heb lang nagedacht wat ik allemaal in deze blog moet vertellen. Zal ik het zelf schrijven of zal ik ChatGPT eens uitproberen. Nou dat heb ik geprobeerd en daar komen echt hele gave dingen uit. Kijk maar eens naar de post die ik op Facebook heb gepost, die is geschreven door ChatGPT. Bizar wat er allemaal mogelijk is. Maar wees gerust ik zal (proberen) zoveel mogelijk zelf te schrijven om jullie op de hoogte te houden van onze indrukken die wij maken op deze reis.

Vanmiddag, nog voor de files, vertrekken we naar de luchthaven Schiphol. We rijden wel met onze eigen auto en hebben een parkeerplek genomen op P3. Dit is ons de vorige keer goed bevallen en als je maar vroeg genoeg boekt valt de prijs best wel mee. Vanuit P3 gaat er elke 10 minuten een bus naar de ingang van Schiphol. We hopen dat we dan onze bagage snel kunnen afgeven om dan richting de security te gaan. Hopelijk hebben ze niet meer van die wachttijden zoals een paar maanden geleden en kunnen we er vlot doorheen. Als eenmaal hier doorheen ben dan begint langzaam de vakantie echt. In de vertrekhal zullen we dan beginnen met dit in te luiden met een goed bak koffie (ws. bij de Starbucks).

Om 21.00 uur zal dan de Dreamliner (Boeing 787-9) van KLM met vluchtnummer KL701 opstijgen om na een kleine 14 uur te landen op het vliegveld van Buenos Aires.Het is een nachtvlucht en we komen daar aan om 07.00 uur 's ochtends. We hebben een tijdverschil van -4 uur t.o.v. Europa dus als we landen is het bij jullie alweer 11.00 uur.

De weersvooruitzichten voor Buenos Aires zijn goed, 31 graden, droog maar wel wat sluier bewolking. Gelukkig hebben we naast warme kleding en een muts ook korte broeken en t-shirts bij ons.

We gaan proberen elke dag een blog te plaatsen, we hebben internet op de boot maar hoe stabiel en goed die is weet ik nu nog niet. Vorige keer ging dat redelijk goed, hoewel de foto's uploaden af en toe wel een uitdaging was. Wij wensen iedereen veel plezier bij het lezen van de blog en het bekijken van de foto's.

Het lezen van onze teksten kan onverwacht reislust veroorzaken! Wij zijn niet aansprakelijk voor de opwellende drang naar avontuur, het verlangen naar exotische bestemmingen of de onweerstaanbare drang om je koffer te grijpen. Voor een passende oplossing, raadpleeg een reisbureau of begin vast met inpakken.

Locatie (Map)

Dag 2 Buenos Aires
Ga je mee met ons op reis?

• Jeanne Heijblom

vrijdag, 15 december 2023 07:03

Liefs voor jullie alle 3

Hi, wereldreiziger,veel reisplezier en van het samen zijn, Bertie ik had er geen erg in toen ik je aan de telefoon had dat jullie zo snel vertrokken, ik denk dat de morfine er debet aan is anders had ik je toen al een fijne reis toegewenst, bij deze dan. Liefs voor jullie alle 3
  • Therese

donderdag, 14 december 2023 23:36

Vliegende start van wat vast en zeker weer een onvergetelijke ervaring zal worden. Op naar de eerste nieuwe herinneringen ❣️

• Olivier

donderdag, 14 december 2023 14:13

Zit er direct helemaal in! Kom maar door met die Posts!

• Lucie

donderdag, 14 december 2023 07:59

Veel vakantie plezier!! Een goede vlucht engenieten met een grote G

• Betty

donderdag, 14 december 2023 03:12

Een prachtige reis gewenst, Bertie, Oscar en Miriam! En natuurlijk fantastische kerstdagen!!