Dag 7 Zeedag en aankomst Puerto Madryn

Goedemorgen,

Vandaag een gedeeltelijke zeedag. We varen nog steeds zuidelijk en onze volgende stop is Puerto Madryn. Door de wijziging in het vaarschema komen we daar nu al in de middag aan i.p.v. morgenvroeg en blijven we hier ook een nachtje aan de pier liggen. Het weer is een stuk beter, het zonnetje schijnt, de wind is minder koud en ook de golven zijn een heel stuk minder. Dat zullen een hoop passagiers ook echt prettig vinden.

Van uitslapen komt het gewoon niet, we zijn elke keer rond de klok van 7.30 uur wakker, maar ach dan heb je ook wat aan de dag. We varen ook in een gebied waar veel walvissen zouden moeten zitten en er is zelfs een regel dat de scheepvaart er langzamer moet varen. Wij gaan dus goed uitkijken of we wat spotten.

Op het balkon, met het zonnetje en uit de (vaar)wind is het heerlijk toeven. Even een bakje koffie halen op 10 en heerlijk op je eigen balkon opdrinken. Dat is toch het ultieme vakantiegevoel. We speuren met de verrekijker en de videocamera aandachtig de oceaan af, maar tot op heden m.u.v. wat vogels (merk weet ik niet ;-) zie ik geen wildlife. Wellicht dat Miriam meer geluk heeft? En ja hoor ze spot een paar zeeleeuwen die achter de boot onder een steiger aan het rond zwemmen waren.

We doen de gebruikelijke dingen aan boord, dus koffiedrinken, lunchen, sporten en lezen. O ja en nu is er ook nog spotten bij gekomen. Dus met fotocamera in de hand over het dek flaneren.
Vanavond eten we ook niet in ons normale restaurant, niet omdat het niet goed is, integendeel het eten is er geweldig, maar bij ons have-it-all pakket zaten 3 diners in een specialiteitenrestaurant. Aan boord van ons schip hebben we een aantal verschillende restaurants. We hebben het Lido, dat is zelfservice en wordt door ons gebruikt voor ontbijt en lunch. We hebben de main-dining. Dat is het normale restaurant waar we (bijna) elke avond ons diner hebben en dan heb je nog Pinnacle Grill, dit is de ultimate steakhouse at Sea en je hebt Canaletto en dit is een Italiaans restaurant.

Het eten van vanavond in Pinnacle Grill was voortreffelijk, de één een dikke steak, de ander een zalm (hmm wie zou dat gewezen zijn) en er nam iemand zelfs een kreeft (nou de staart dan).

Het gebruikelijke rondje na het eten doen we ook en dat was goed te doen daar het zonnetje nog aan het schijnen was en daardoor aangenaam. Hierna hebben we onze wegen even gescheiden, de één ging op bed lezen, de ander nog wat proberen te spotten en er ging ook iemand rechtstreeks naar de Rolling Stone Lounge voor wat goede muziek.

Morgen een lange dag, we gaan (eindelijk) pinguïns te zien krijgen. Daarvoor hebben we wel een lange busreis voor de boeg en vertrekt de excursie al om 07.25 uur.

Tot morgen

Locatie (Map)

Dag 8 Puerto Madryn
Dag 6 Zeedag