Dag 1 Vertrek en Seattle

Het lange wachten heeft een einde. Inmiddels hebben we de koffers gepakt, de boardingpassen uitgeprint en de laatste details bekeken. Morgenvroeg staat Taxi Schelhees (zeer betrouwbaar) om 06.00 uur op de stoep en vertrekken we naartSchiphol. Hopelijk zonder al te veel files, maar dat weet je maar nooit op de A27.

We vliegen om 10:20 uur met Delta Airlines rechtsreeks naar Seattle, waar we om 11:34 uur (plaatselijk tijd) aankomen. Het is een vlucht van iets meer dan 10 uur.

De weerverwachting voor Seattle ziet er goed uit, dus hopelijk hebben ze het goed voorspeld.

De volgende blog krijgen jullie dus vanuit Amerika....................

See you

Goedemorgen Nederland, Gute Morgen Deutschland,

Vanochtend om stipt om 06.00 uur stond SchelTax bij ons voor de deur. Met een beetje file op d A27 kwamen we toch nog ruim op tijd aan op Schiphol. Gelukkig maar, want de drukte bij de Securitycheck begon al toe te nemen, maar al met al waren we er toch relatief snel doorheen.

Nu eerst een bak koffie en nog de laatste WhatsApp, facebook, Instagram en mail bijwerken, want zodra we in het vliegtuig zijn, gaan de device op vliegtuigstand.

Het was een voortreffelijke vlucht en de piloot kreeg het zelfs voor elkaar om bijna 30 minuten eerder te landen dan het was gepland. Niet dat we dat erg vonden...……. De Comfort+ stoelen waren hun geld dubbel en dwars waard.

De film van Queen, Bohemian rhapsody had ik nog niet gezien en was dan ook erg blij dat deze nu in het entertainment progamma zat. Wat een heerlijke film en er waren nog een aantal goede films beschikbaar. Voordat we het wisten was de 9.30 uur vliegen voorbij en landen we netjes op het vliegveld van Seattle. Ook daar waren we toch redelijk snel door de douane en de koffers stonden al op de bagageband. Toch eerst even naar de WC en toen op zoek naar een Taxi. Met de Taxi zijn we dan naar het Hotel gegaan en nadat we wat uitgepakt hadden en ons wat opgefrist hadden zijn we naar de Space Needle gelopen. Deze markante toren van Seattle staat op een kleine 10 minuten lopen van het Hotel. De prijs op even naar boven te mogen is best wel fors en daar Bertie toch niet mee zo gaan, ben ik ook maar beneden gebleven.

Na een rondje door het park en een klein bezoekje aan het Popmuseum hebben we nog een hapje gegeten en zijn toen teruggelopen naar het Hotel. Het is nu inmiddels 17.30 uur (plaatselijke tijd) en we lopen te vechten tegen de slaap...……… en ik denk dat we er ook maar even aan gaan toegeven, in Nederland is het tenslotte al 02.30 uur... Dus welterusten en tot morgen.

Dag 2 Seattle