Dag 2 Seattle

Goedemorgen Nederland, Gutemorgen Deutsland,

Hierbij weer een verslagje. Na een goede nachtrust hebben we vanmorgen eerst een Amerikaans ontbijt genoten. Gelukkig zitten we maar 2 dagen in dit Hotel. Het hotel is overigens goed. Schone en nette kamer, hele goede bedden en een eer vriendelijke staf. Het ontbijt is echt Amerikaans en dat is voor ons Nederlanders wel weer even wennen. Maar een geroosterde boterham, een yoghurt en een banaan is ook geen slecht ontbijt.

Vandaag staat een bezoekje aan de Dierentuin van Seattle op het programma. Dierentuinen blijven altijd erg leuk om te bezoeken en inmiddels hebben we ook al heel wat dierentuinen op de wereld gezien. De Woodland Zoo staat al bekend als een zeer mooie dierentuin en we kunnen alleen zeggen dat dit absoluut klopt. Het is er super schoon, grote verblijven, die zoveel mogelijk de natuurlijke habitat moet nabootsen en zeer mooi opgezet.

Met de buslijn 5 zijn we naar de dierentuin gereden. Ik vroeg aan de buschauffeur of hij een seintje kon geven als we eruit moesten, waarbij hij lachend zei : "er zitten al heel wat kinderen in de bus, loop ze maar achterna"...….. maar toen we bij de juiste halte waren riep hij toch even door de bus dat dit de halte was voor de Dierentuin. Aardige man......
Er was genoeg te zien in de Zoo, we waren om 10.30 en gingen tegen 16.00 er pas weer uit.

Met dezelfde buslijn 5 weer terug richting de binnenstad, maar zijn nog even doorgereden naar een ander toeristische "attractie" Pike Marketplace.

Pike Place Market is een publieke markt die langs de waterkant ligt. De markt werd geopend op 17 augustus 1907 en is een van de oudste publieke landbouwmarkten in de Verenigde Staten. Het is een handelsruimte voor veel kleine landbouwers, ambachtslieden en handelaars De naam komt van de centrale weg, Pike Place, die in noordwestelijke richting loopt van Pike Street tot Virginia Street. De markt geldt als een van de meest populaire toeristische attracties van Seattle en heeft elk jaar 10 miljoen bezoekers (bron Wikipedia)

De markt werd gebouwd aan de rand van een steile helling, en bestaat uit verscheidene lagere verdiepingen onder de bovenverdieping. Elke verdieping biedt onderdak aan een reeks unieke winkeltjes en boetieks voor onder meer antiek en stripverhalen, en restaurantjes. De bovenverdieping bestaat uit viswinkels, winkels met andere verse producten en ambachtelijk vervaardigde producten. Deze bevinden zich in het overdekte gewelf. Eén van de attracties is het visgooien van de handelaars, erg leuk en ze maken er een hele show van.

We zijn geen "stadhoppers", maar dit moet je gewoon een keer gezien en beleefd hebben. Na het bezoek aan de Pike Marketplace zijn we weer met de bus terug naar het Hotel, waar we nu met de beentjes omhoog de foto's aan het bekijken zijn.

Het was vandaag weer een geweldige dag, super mooi en zonnig weer, maar niet te warm. Morgen, na het ontbijt, worden we door een taxi opgehaald en naar de haven gebracht. Daar gaan we dan inschepen in de Ovation of the Seas voor onze 8-daagse cruise naar Alaska.

Als het (mobiele) internet meewerkt, krijgen jullie morgen van ons een verslag en anders moeten jullie wachten tot we weer op het vaste land zijn.

See you

Dag 3 inscheping
Dag 1 Vertrek en Seattle