Dag 3 inscheping

Goedemorgen Nederland, Gute Morgen Deutschland,

Vandaag is het dan zover, het is inscheping dag voor onze Cruise naar Alaska. We werden door Royal Caribean pas tegen 11.00 uur verwacht, dus we hadden vanmorgen alle tijd. Eerst maar eens weer een Amerikaans ontbijten, daarna de koffers gepakt en gewacht op de Taxi.
Via de Uber app heb ik een taxi besteld die die kwam dan ook precies op tijd. Mooi systeem dat Uber, ik had het nog nooit gebruikt, maar op advies toch maar eens geprobeerd en het werkt perfect.

Na een vlotte rit van nog geen 15 minuten stonden we iets voor 11 uur op de pier en daar lag die dan, de Ovation of the Seas, een mooie, vrij moderne boot van Royal Caribean. Dit wordt ons "thuis" de komende 8 dagen.

De inscheping ging vlot, waarbij in mijn ogen wel wat chaotischer dan ik de laatste jaren gewend was van Royal, maar al met al ging het wel snel. Na een kleine verkenningsronde op het schip, eerst weer even een hapje eten. Het was inmiddels al over 12 en aangezien we pas om 13.00 uur op de kamers kunnen, hebben we de tijd nuttig besteed met een kleine lunch.

Om precies 13.00 uur gaan dan ook de grote deuren open die toegang geven tot de gang waar de kamers zijn. Wij hebben kamer 114 op dek 9 (dus eigenlijk hebben we 9114). Deze balkon cabine is helemaal aan de linker voorkant van het schip (voor schippers onder ons, bakboard). Het is een ruim opgezette kamer. Door een praktische indeling lijkt deze nu ook weer groter dan onze cabines op o.a. De Serende of the Seas. Nu is het nog wachten op de koffers, die worden in de loop van de middag gebracht.

Om 15.15 uur klinkt het noodsignaal over het schip, oh wat is er nu weer…………… o ja, dit is de verplichte oefening, dus met z'n allen naar het, vooraf bepaalde,verzamelpunt. Voor ons is dat het Royal Theater. We melden ons netjes en gaan in een heerlijk stoel zitten en wachten totdat iedereen er is, de verplichte videofilm en instructies in acht heeft genomen. De kapitein was tevreden en we mochten weer terug naar de kamers.

Yogibeer is ook weer van de partij en zal ons deze reis begeleiden. Hoewel Yogi nog nooit heeft gevaren zal het eerst even wennen zijn, maar zo in het zonnetje is het goed toeven.

We hebben gekozen voor de "late zitting", dit betekend dat we in de 2e ploeg zitten die kan gaan eten. Dit is om 20.00 uur in het Grand Restaurant. Ik had gevraagd om een tafeltje voor 2 en gelukkig is dat gelukt. Het is zelfs een mooi tafeltje geworden, direct aan het raam, dus hebben we mooi uitzicht bij het diner. Nu weer terug op de kamer en nog even een beetje TV kijken, reisblog bijwerken en een boekje lezen. De vakantie is nu echt begonnen!

Ahoy landrotten en tot morgen……….

ps. ivm het trage internet komen de rest van de foto's later...…

Dag 4 Zeedag
Dag 2 Seattle