Dag 9 Victoria

6 juni 2019

Goedemorgen Nederland, Gute Morgen Deutschland,

Vannacht is de klok weer een uurtje vooruit gegaan, dus we hadden een uurtje minder slaap. Desondanks waren we toch weer voor 07.00 uur wakker en konden we op ons gemak kijken hoe Kapitein Henrik netjes de haven van Victoria binnen vaart.

Eerst nog goed ontbijten en om 09.00 uur moesten we ons melden bij de excursie. We hadden alle tijd dus ook vandaag geen stress. We moesten eerst verzamelen in het Theater en vanaf daar ging het groepsgewijs naar buiten toe. Super goed geregeld. Op de pier werd de groep in 2e gedeeld en moesten we nog even wachten op een paar laat komers…………

NU te voet naar de andere kant van de Haven, daar lag onze boot die met ons op zoek gaat naar Walvissen, Orca's en andere dieren die in en rondom het water leven. We hebben een aantal zeehonden, Zeeleeuwen en 1 walvis gezien. Het weer is ook perfect, het is af en toe wel een beetje bewolkt, maar de zon komt er steeds vaker doorheen en de temperatuur is rond de 16 graden. Op de boot met een winddichte jas is het echter goed toeven.

Vanavond is ons laatste avondeten op deze Ovation of the Seas en moeten we daarna onze koffers weer pakken. Morgenvroeg willen gebruik maken van de expres check-out en dat betekend dat we onze eigen koffers van het schip moeten dragen, maar daar draaien wij onze hand niet voor om.

We hopen dat het allemaal vlot verloopt zodat we op tijd in een taxi zitten onderweg naar ons volgend avontuur. De rondreis met een camper door de Rocky Mountains. We zullen vanaf dan onze eigen bed weer moeten opdekken, de vaat afruimen en afwassen……..;-)

Het volgende verslag zal dan komen vanaf onze eerste camping, die zal ergens zijn tussen Seattle en Vancouver.

DIERSOORT NIEUW GEZIEN/GESPOT TOTALE TELLER
Bison
Eland
Vos
Dag 10 Ontscheping en Camper ophalen Seattle
Dag 8 Zeedag II