Dag 3 Zeedag

Ahoy,
Jullie hebben geluk. We zitten midden op zee en toch krigen jullie een update van ons. Gisteren kregen we te horen dat de stop in Corinto, Nicaragua niet doorgaat, wat de reden is weten we niet, maar we doen deze haven niet aan en hebben we een extra zeedag op 14 april. Dat betekend ook dat de excursie die we daar geboekt hadden ook niet doorgaat. Holland America heeft vervolgens het bedrag als boord-tegoed teruggegeven. Omdat boordtegoed niet wordt uitbetaald hebben we het maar omgezet in een internet-bundel. We hebben nu gedurende de reis de beschikking over WIFI (op 1 device). De snelheid van de WIFI is niet echt heel erg hoog, maar hij is wel stabiel. Dus foto's uploaden heeft wel zijn tijd nodig, ach alles is beter als niets.

Gisterenavond om klokslag 18.00 uur werden de trossen losgegooid en zijn we de uit de haven van Fort Lauderdale gevaren. Onze boot is niet erg groot en er kunnen tussen de 2100-2500 passagiers op, wij hebben het idee dat het zeker niet vol is. Alleen al op dek 8, daar waar onze hut ligt, komen we zelden passagiers tegen.

Het avondeten was goed en heel erg lekker. We hebben een tafeltje voor 2 met ook nog uitzicht naar buiten. Niet direkt aan het raam zoals bij de Ovation of the Seas, maar je kan nog naar buiten kijken. Ach je ziet eigenlijk toch hoofdzakelijk water :-)

Na het eten nog de boot een beetje verder verkend en wat mooie foto;s gemaakt van de ondergaande zon. Moei van alle indrukken en toch nog een beetje de jetlag zijn we op tijd naar de kamer gegaan en op tijd gaan slapen met de balkondeur open zodat je heerlijk het ruisen van de golfen hoort. Neem dat en het deinen van de boot en je bent zo vertrokken.

We hadden vanochtend geen wekker gezet maar waren toch op tijd wakker. Dan maar naar de Lido market, of te wel het ontbijtbuffet. Het zonnetje schijnt al en we gaan weer buiten zitten om te eten. Dat blijft toch onze favoriet ipv in de eetzaal. Het eten is nu anders geregeld dan voorheen, het is nog wel een soort van buffet vorm, maar er wordt voor je opgeschept. Oké is hygenisch beter.

Vandaag een zeedag, dus dat betekend dat we geen land aandoen. Wat doe je dan zoal op de boot, na het ontbijt eerst even heerlijk op ons balkon gezeten, het is warm maar goed uit te houden. Een boekje erbij wie doet ons wat. Nog voordat we willen gaan lunchen eerst een bezoek aan de fitnessruimte. Bertie op de fiets en ik op de loopband. Even lekker in het zweet gewerkt en we hebben ons voorgenomen dit elke dag  te doen.

Morgen hebben we weer een zeedag en eens kijken wat we dan zo te vertellen hebben. O ja een een tip van één van onze volgers. Op deze website kan je precies zien waar wij varen.

Dus tot morgen.

Dag 4 Zeedag
Dag 2 Sail Away