Dag 30 Lake Louise II

Goedemorgen, Wat hebben we heerlijk geslapen en het was niet eens zo heel erg koud, maar vanochtend toch nog wel even de verwarming aan om de kilte eruit te halen. Het is nu bewolkt maar wel droog en de weersverwachting is dat het pas aan het eind van de dag gaat regenen. (terwijl ik dit schrijf regent het een beetje).

Na het ontbijt zijn we richting Lake Louise gereden, we hebben de fietsen en het campingsetje op onze plek laten staan zodat iedereen weet dat deze plek bezet is. Bij Lake Louise aangekomen parkeren we onze toch wel flinke camper op de speciale parkeerplaats voor RV's. Het is erg rustig, want er staat nog maar 1 andere camper. Dat was 5 jaar geleden wel anders.
We lopen naar het meer toe dat nog helemaal bevroren is en rondom het meer liggen nog meters sneeuw. Toch is er een klein voetpad redelijk te lopen dus we lopen een half rondje meer.
Onderweg komen we canadezen tegen waar de man in Nederland heeft gewoond (heeft gevoetbald bij ADO Den Haag) en vertelde ons dat de weg naar Moraine Lake nog dicht was, dus dat hoeven we dus niet te doen.

Hmmm, als we nou even bij het Visitor center gaan navragen wat er wel open is dan kunnen we wellicht een ander plan maken. Eerst nog even tanken, oh dat is prettig hier is de benzineprijs $1.66 dus we hebben de tank tot aan de nok gevuld. In het visitor center hebben we veel info gekregen wat er al bereikbaar is en wat er nog dicht is. Ook hebben we al info voor morgen als we Icefield Parkway af gaan rijden. Ook kregen we info dat Emerald Lake die langs Highway 1 ligt vanuit hier wel bereikbaar is en omdat Highway 1 verder is afgesloten zal het ook wel rustig daar zijn. Nou dat klopt we rijden (bijna) alleen op de weg. Bij Emerald Lake aangekomen staan er toch wel zeker 10 auto's en 1 camper…pffff wat een drukte 😊

Bij Emerald Lake staan er ook een aantal Lodges die je kan huren, zeg maar een soort CenterParcs, maar dan wel met een geweldig uitzicht. Ook het restaurant is open en we drinken er een heerlijk cappuccino en aangezien het nu ook rond lunchtijd is nemen we ook een broodje met soep.

Op de terugweg ook nog even gestopt bij de Natural Bridge, dit was vroeger een waterval, maar door het water en erosie gaat nu de waterval er onderdoor en is er een soort van brug ontstaan. Met de sneeuw zo naast het heldere blauwe water geeft dat toch weer een extra ansichtkaart gevoel.

Morgen gaan we dus de Icefield Parkway op en rijden dan (met een hele hoop stops) naar Jasper.

Ik heb geprobeerd 1 of 2 foto's te uploaden via de Hotspot, maar helaas dus zullen jullie moeten wachten totdat we weer ergens WIFI hebben voor de overige foto's

Tot morgen………………………..

Locatie (Map)

Dag 31 Jasper
Dag 29 Lake Louise