Dag 1 : Fort Lauderdale

Daar is hij dan, het eerste blogverhaal van onze vakantie, maar voordat ik jullie vertel wat wij vandaag allemaal al gedaan hebben, eerst even een korte terugblik op de dag van gisteren.

Dinsdag 5 april 2022

Normaal gesproken vind ik de de heenreis niet de meest leuke dag van de vakantie, natuurlijk heb je zin in de vakantie, maar er moet ook een hoop geregeld worden. Dit jaar een heel veel meer dan andere jaren, ESTA, Gezondheidsverklaring CDC, bewijs van volledige vacinatie, bewijs van een negatieve PCR- of Antigeentest en een gezondheidsverklaring van Nederlandse Overheid (alleen nergens hoeven in te leveren)

Gelukkig kon je via KLM alles van te voren uploaden en als dit wordt goed gekeurd (duurt een paar uurtjes) dan heb je bij de check-in balie een hoop tijd en romslomp bespaard.

Wij kwamen aan op Schiphol en hebben onze auto op P3 geparkeerd, vanuit daar rijden er bussen naar Schiphol Plaza en vanuit daar ben je zo bij de bagagedrop. Hier stond niemand in de rij en waren gelijk aan de beurt, ook de securitycheck was heel rustig en ook daar hoefde we niet in de rij te wachten. Douane, ook daar geen rij en gelijk aan de beurt. Zo zaten we iets meer dan een half uur na het parkeren van de auto al aan de koffie bij de Starbucks. Nu hopen dat het boarden ook zo vlot gaat en ja hoor ook die ging redelijk snel en ondanks dat we met een kleine 20 minuten vertraging zijn vertrokken, vertelde de piloot dat we toch op tijd in Atlanta zouden zijn.

Nou hij heeft gelijk, na een goede en comfortabele vlucht landen we keurig op tijd op Atlanta, dus snel uit het vliegtuig naar de Customs (douane) en..................................pffff daar stond me al een rij. We hadden gelukkig ruim 2,5 uur voor de overstap naar Fort Lauderdale, maar een hele hoop in de rij hadden dat niet en er ontstond wel wat onrust.....
Na ruim 1,5 uur waren we dan eindelijk aan de buurt en gelukkig hadden wij een ambtenaar die snel werkte en ook al snel tevreden was met onze antwoorden. Dus door naar de bagageband, koffers ophalen en door naar het afgiftepunt (waarom kan dat in de USA nou niet geautomatiseerd worden), daarna de securitycheck waar gelukkig geen rij stond en we dus ook daar snel doorheen waren. Met het treintje helemaal naar de andere kant van de luchthaven. Hoeveel tijd hebben nu nog over of moeten we toch gaan rennen....... Nee we hadden genoeg tijd en het vliegtuig had een half uur vertraging dus we hadden meer dan genoeg tijd. Boarding gaat snel en voorhe het weet zit je weer in de lucht.
Op luchthaven van Fort Lauderdale is het uitstappen, bagage ophalen en je staat buiten. Dus snel het Hotel gebeld dat we er zijn en of hij de shuttle wilt sturen die ook 10 minuten later voor onze neus staat.
Om 02.13 uur (Local time) en 08:13 uur jullie tijd zijn we op onze kamer, moe we gaan eerst maar slapen.....

Weltrusten

Woensdag 6 april 2022

We hadden ons voorgenomen eerst wat uit te slapen, maar we waren toch op tijd wakker. Dus dan maar onder de douche en naar het ontbijt. Dat is typisch amerikaans, maar ach het is maar voor een paar dagen. Op de boot hebben we weer normaal ontbijt.
Ik wilde eerst met de bus naar de Riverwalk, maar aangezien het maar $10 was om met een Uber te gaan hebben we besloten om eerst naar de boulevard te gaan en vanuit daar te kijken wat we gaan doen. Het is vroeg warm en ook de zon doet goed zijn best. We moeten beide nog echt wennen aan de hitte (en slaapgebrek) dus we doen het rustig aan. We slenteren de boulevard af op zoek naar een leuke koffietent, hé daar is een Starbucks en onze ervaring is dat deze best wel goede koffie hebben, uiteindelijk is het een icetea en een Frappuccino geworden. Het was goed toeven op het terras met uitzicht op het strand en de zee. We lopen met een stevige zee bries weer langzaam de boulevard terug. Het is maar goed ook dat er een windje staat want het is echt warm (30 graden). We doen ook nog een kort bezoekje aan het Internationale Zwemstation aan, deze zij ze echter compleet aan het verbouwen dus we konden helaas niets zien.

We lopen verder richting de jachthaven, hey daar ligt de RiverQueen, die hebben een leuke rondvaart door de kanalen van Fort Lauderdale van 90 min........... dus kaartje gekocht en we konden ook gelijk aan boord. Wat was dat een leuke trip, langs huizen die groot waren, huizen die nog groter waren en langs jachten die bij deze grote huizen lagen waarvan de prijs hoger is dan de meeste huizen in Ulvenhout (en de huizen in Ulvenhout zijn nou ook niet echt goedkoop ;-)

Nu met de voetjes omhoog en ook maar de tijd genomen om deze reisblog te maken, het is al met al wel een heel verhaal geworden, ik beloof me om de komende blogs iets korter te houden.

Morgen inschepen op de New Amsterdam van Holland Amerika Lijn, dus wellicht tot morgen en anders tot de eerst volgende keer als ik weer internet heb.

Vanuit Florida veel groetjes.......................................

ps. heb nu nog alleen maar foto's van onze telefoons, de overige foto's worden later toegevoegd.

Locatie (Map)

Dag 2 Sail Away
Bye Bye

• Therese

zaterdag, 09 april 2022 03:39

Groetjes van Rob en Therese.

Geneer je vooral niet hoor Oscar. Ik vind het heerlijk om de blogs te lezen en de bijbehorende foto's te zien. 30 graden incl. een verfrissend briesje..moeilijk voor te stellen als je net binnen komt met een frisse wind kracht 6 en krap '8.0 om de oren hahahaha Groetjes van Rob en Therese.
  • Andre

vrijdag, 08 april 2022 22:32

Viel Spaß euch beiden und viele schöne Erlebnisse. Gruß von MOVA

Sorry aber anscheinend wurde der Text übersetzt oder die Autokorrektur hat alles verändert. Hoffe der Sinn hinter meinem vorherigen Kommentar wird verstanden. :D Viel Spaß euch beiden und viele schöne Erlebnisse. Gruß von MOVA ;)
  • Andre

vrijdag, 08 april 2022 22:28

Hallo Oscar, auch von uns eine super schöne Reise euch beiden von uns. Hier hat es gestern sogar wieder geschneit in den höheren Lagen bei meinen Eltern. Wünschen euch viele schöne Tage und das Ihr ganz viel erlebt. Gruß Andre (MOVA)

• Sophia

donderdag, 07 april 2022 01:13

Ha Oscar en mama van Oscar,
    Een voorspoedig en goed begin van jullie vakantie.
    Veel genieten gewenst.

Ha Oscar en mama van Oscar, Een voorspoedig en goed begin van jullie vakantie. Veel genieten gewenst.
  • Betty

woensdag, 06 april 2022 23:46

Wat heerlijk: een goede en voorspoedige reis, 🌞, mooie huizen en jachten, bijna gaat de cruise beginnen…heel veel plezier!

• Bensan

woensdag, 06 april 2022 16:30

Hé Ossie en Bertie. De komende blogs mogen van mij best zo zijn als deze. Heb je wat te lezen en krijg je een beetje inzicht in hetgeen jullie beleven. Heel veel plezier en geniet van deze reis. Greettzz Bensan.